9/09/2021

Çocuğum Tuvaletini Yapamıyor Ne Yapmalıyım?

  Hiç yorum yok
Çocuğum Tuvaletini Yapamıyor Ne Yapmalıyım?
Çocukların Tuvalet Sorununa Ne Yapılır? Çocukların Tuvaletini Kolay Yapabilmesi İçin Ne Yapılır?

Ben başıma gelen bir olaydan yola çıkarak, çocukların nasıl daha kolay tuvaletini yapabilir konusuna geleceğim.
Benim çocuğum henüz konuşmaya başlamamışken bir anda büyük tuvaletini yapamaz olmuştu.
Doktora götürdüm ve tahmin edileceği üzere ilaç verdi.
Bir başka doktorada götürdüm ve oda tuvaletini kolay yapabilmesi için yemesi gereken gıda tavsiye etti.
Çocuğumun aslında neden tuvaletini yapamadığını biliyordum. Sebebi çocuğum henüz konuşamadığı için duygularını anlatamamasıydı. Çünkü babası iş gereği şehir dışına çıkmıştı ve çocuğumda bundan psikolojik olarak etkilenmiş dolayısıylada bu etki tuvaletini yapamamasıyla sonuçlanmıştı.
Ben yinede ikinci doktorun tavsiyesini uyguladım yani tuvaletini kolay yapabilmesi için yemesi gereken gıdaları verdim. Doktorun tavsiye ettiği gıda ise; lifli yiyeceklerdi ve ayrıca güneşte kurutulmuş kayısıdan komposto yapmamı ve bu kompostonun posasını yani meyvelerini aç karnına yedirmemi söylemişti doktor. Bende aynısını yaptım. Tuvalet sorunu ortadan kalktı. Ama kabızlığın tekrarlamaması içinde, çocuğumu babasının yanına götürdüm. Kabızlık tamamen bitmişti.
Sözün kısası bir çocukta kabızlık olmuşsa önce psikolojik bir etki varmı onu düşünün. Sonrada kayısı kompostosunu aç karnına yedirin. Herkese sağlıklı günler dilerim.!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder