6/06/2014

Sweden Odhner Marka İlk Çıkan Hesap Makinası

  Hiç yorum yok
İlk Çıkan Hesap Makinası
İlk Çıkan Sweden Odhner Hesap Makinaları

Çocukluğumda dayımlarda gördüğüm bir hesap makinası vardı ve ben dayımdan onu rica etmiştim. Sağolsun bir sözümü ikilemedi bile hemen bana yolladı.

Aklımda Facit marka olarak kaldı. Ama değilmiş, Odhner markaymış.

Arka kısmında Original-Odhner yazıyor. Sweden üretimi Odhner hesap makinası 1930 lu yıllarla 1960 yılları arasında olduğu söyleniyor. Bir tanıdık bu hesap makinasının ilk çıkan hesap makinalardan olduğunu söyledi. Hala çalışır durumda..:)))
Günümüzde artık kullanılmıyorsada benim küçük müzemde yerini aldı. Hesap makinasının hemen altında görünen yeşil renk ipek masa örtüsüdür. Bunuda bu arada hemen ilave edeyim dedim:))))

Sweden Üretimi Original-Odhner hesap makinası özellikleri:
hala çalışır durumda
Makina baya ağır tahmini 6-7 kg. gelebilir.
Renk Gri

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder