10/06/2021

Dostlukmu Kazanır? Arakadaşlıkmı Kazanır?

  Hiç yorum yok
Dostlukmu Kazanır
Dost Olmakmı Daha İyi? Arkadaşlıkmı Daha İyidir?

Gece gece aklıma bir soru geldi ve düşüncelerimide siz değerli ziyaretçilerimle paylaşmak istedim. Belki fikirlerimiz ters düşecek, belkide benimle aynı düşünceye sahip olacaksınız. Bilemiyorum...
Doğduğumdan bu yana, daha doğrusu aklımın ermeye başladığından bu yana hep insanları incelemişimdir. Amaçlarını, düşüncelerini, asıl düşündükleri ile söyledikleri şeyin bir olmadığını, neden insanların birbirne karşı yanlış anlaşıldığını, neden çok yakınımız bile olsa kişinin tavırlarının değiştiğini vs. vs.
Ve hep edindiğim gözlemlerimi, atasözleri ile ilişkili olduğunuda gördüm. Dostluk anlayışı ile arkadaşlık anlayışının çok farklı olduğunuda gözlemleyip öğrendim.
Her arkadaşın dost olmadığını ama iyi bir dostun çokta iyi bir arkadaş olduğunuda gözlemledim.
Nasıl oluyorda arkadaş dost olamıyorda, iyi bir dost hem dost hem arkadaş olabiliyor diye soracak olursanız. Ben gözlemlerime dayalı olarak olur. Hemde çokta iyi olur diyorum.
Bu dediğimi anlayabilmeniz için başınızdan sizi üzen bir olayın geçmesi lazım. Ama atalarımız hiçte boşuna söylenmemiş bir sözünü size yazmak isterim.
"TARLADA BUYDAYIM VAR DİYE GÜVENME, AMBARA GİRMEYİNCE"
"OĞLUM KIZIM VAR DİYE GÜVENME, HASTALIK YAŞLILIK GELMEYİNCE"
"DOSTUM ARKADAŞIM VAR DİYE GÜVENME, BAŞIN DARA DÜŞMEYİNCE"
Bir insanın başı dara girince etrafındakiler o kişiden uzaklaşır. Benim düşünceme göre darlık bir insana cezadan öte mükafattır. Ama asla Allah'a isyan edilmemelidir. Mükafat yönü şudurki; dostun ne kadar dost? arkadaşın ne kadar arkadaş bunu öğrenmek için bir fırsattır.
Bir insanın başı darlığa düştüğünde dostum veya arkadaşım dedikleriniz ne kadar sizin yanınızda....? Yada sizden ne kadar uzakta...?
Eğer darlıkta arkadaşım dediğiniz sizinle sadece muhabbet etmekte ise bu gerçektende sadece arkadaştan öte gitmez.
Darlık döneminde dostum dediğinizinde derecesi olur. Sadece dostmu? yoksa iyi bir gerçek dostmu?
Sadece dost olan senin üzüntünü paylaşır, senin düşüncelerine ortak olur, senin yanında olmaya çalışır. Ama iyi bir gerçek dost ise, senin hem yanında olur, seninle ağlar, seninle güler, seninle bir düşünür, imkanı var ise senin durumuna yardımcı olur, rüyasında bile gördüğünde hemen seni arar, kısacası hem maddi hem manevi bütünüyle desteğini hissedersiniz. İşte aradaki fark bu... İyi bir dost; hem iyi bir dost olduğu gibi sadece arkadaş kategorisinde bulunan şahıslarında görevini layıkıyla yapar. İyi bir dosta sır verdiğiniz zamanda o sır ölünceye kadar onunla gider.
Ama sorun ne biliyormusunuz? Sorun bu zamanda böyle gerçek dostu bulabilmek... Şükür Allah'a dostum diyebileceğim insanlar benim çevremde var. Gerçek dostum diyebileceğimde 3 kişi var:)))
Allah herkese gerçek dostlar nasip etsin. Ama kişiyi iyi yönde etkileyen gerçek dostlar... Çünki dost var insanı batağa sürükler, dost var kişiyi doğruluğa sürükler. Dostum dediğinizi nerde tanıdığınız çok önemlidir. Bazı erkeler özellikle, dostum dediği kişiyi içki masasında tanımıştır. İçki masasında tanınan kişiden dost olurmu? işte buna göre değerlendirin, bu kişi insanı batağa sürükleyen dost örneği olur.
Başınıza gelen veya gelecek olaylarda dostlarınızı gözlemleyebilirsiniz ve buna göre falanca filanca benim dostumdur veya falanca filanca benim yalnızca arkadaşımdır diyebilirsiniz. Ve gözlemlerinize görede daima dostluğun kazandığını görürsünüz.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder