9/10/2021

Bitkisel Üretim ve Teknolojileri Mesleği İş Durumu Hakkında Detaylı Bilgi

  Hiç yorum yok
Bitkisel Üretim ve Teknolojileri Mesleki bilgi
Bitkisel Üretim ve Teknolojileri Çalışma Alanları ve İmkanları

Bitkisel Üretim ve Teknolojileri bölümünün puan türü MF-2 dir.

Bitkisel Üretim ve Teknolojileri Bölümünü Tercih Edenlerde Olması Gereken Özellikler Nelerdir?
Biyoloji ve kimya konularına hevesli ilgili meraklı, bitkilerle uğraşmaktan keyif alan, bilimsel araştırmalara karşı hevesli ve sabırlı, sıkılmayacak kişiler olmaları gerekmektedir.

Bitkisel Üretim ve Teknolojileri Bölümünde Okutulan Dersler Nelerdir?
Fizik, botanik, biyokimya, meteoroloji, ekoloji, genetik, mikroiyoloji gibi dersler okutulmaktadır.

Bitkisel Üretim ve Teknolojileri Kariyer İmkanı ve Çalışma Alanları Nerelerdir?
Mezunların uluslararası kuruluşlarda ve çok uluslu firmalarda teknik eleman ve yönetici olarak sorumluluk almaları beklenir. Mezunların iş alanları içinde bitkisel ve hayvansal işletmelerin kurulması ve yönetilmesi, özel ve resmi araştırma, eğitim ve yayım hizmeti veren birimler, danışmanık şirketleri, kontrol-sertifikasyon, proje hazırlama ve yönetme, tarımsal ürün ve girdi pazarlaması, perakende sektörü, turizm, tarımsal ürün işletme, paketleme, depolama ve taşıma, haller ve belediyeler, tohum, fide, fidan, yumurta ve diğer damızlık materyal üretimi, arıcılık gibi çok sayıda sektörlerde çalışabilirler. Ayrıca mezunların eğitim sırasında kişisel becerilerinin ve girişimciliğin gelişmesi sonucu kendi işlerini kurma yönünde atılım yapmaları beklenebilir.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder