8/24/2013

AOL Mezunları Üniversite Sınavlarına Girebilirmi

  Hiç yorum yok
AOL Mezunları
Açıköğretim Lisesi Mezunları Diğer Liselerle Üniversite Sınavlarında Aynı Haklara Sahipmi?

Geçenlerde bir kardeşimiz lisenin 1. sınıfının birinci dönemini okuyup daha sonra okulu bıraktığını, ama şimdide okumak istediğini fakat açıköğretimden mezun olunca üniversite sınavına girip giremeyeceğini ve eğer üniversite sınavına giriliyorsa istenilen mesleğin bölümün okunup okunmayacağını sordu bize. Bizde kardeşimize gerekenleri anlattık. Okurlarımızın veya takipçilerimizinde aralarında böyle durum yaşayanlar için bu konu hakkında sayfamızda bir açıklama yapmak istedik. Öncelikle liseyi ister ilk dönem olsun ister lisenin hangi sınıfından olursa olsun ayrılan öğrenciler, AOL Açıkmğretim Lisesine kayıt yaptırabilirler. Lise eğitimini yarıda bırakan öğrenci okuldan alacağı tastiknamesi ile not bilgileri, AOL ye kayıt yaptırdığında avantaj sağlar. AOL Açıköğretim Lisesi kredili sistem olduğu için lisede okumuş olduğunuz derslerin kredileri Açıköğretim Lisesine kayıt yaptırdığınızda kredi hanenize geçer. AOL Açıköğretim Lisesi bitirme kredisi 192'dir.
Bir örnek verelim. Siz lise yıllarında 3 veya 4 dersi başarılı geçmiş olduğunuzu düşünelim. bu 3-4 dersinde kredisi AOL de 10 kredi ediyor diyelim. O zaman siz AOL ye Açıköğretim Lisesine kaydolduğunuzda başarmak zorunda olduğunuz 182 kredi kalır. Çünkü Açıköğretim Lisesini bitirme kredisi 192 dir.
AOL Açıköğretim Lisesinde her yıl 3 sınav yapılır. Her sınav için en fazla 30 kredilik ders seçebilirsiniz. Her sınavda seçmiş olduğunuz derslerin tamamını verdiğinizde 30 kredi alırsınız. Her yıl 3 sınav demiştik ve her sınavdanda 30'ar kredi alsanız 2 yıldan daha kısa bir sürede liseyi bitirebilme olanağınız var.
AOL Açıköğretim Lisesine daha önceden liseye gidip eğitimi yarıda bırakanlarla liseye hiç kaydolmayan bütün öğrenciler kaydolabilir.
AOL Açıköğretim Lisesi mezunlarıda örgün eğitim gören öğrencilerle üniversite sınavlarında aynı haklara sahipler. İstediğiniz mesleğide seçebilirsiniz.
Açıköğretim lisesi AOL ye giriş ve yapılması gerekenler konusunda yazdıklarımızdan hariç bilmek ve öğrenmek istediğiniz konuları aşağıdaki adresten öğrenebilirsiniz.
http://www.aol.meb.gov.tr/sayfa_goster.asp?ID=178

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder