12/17/2012

Milli Eğitim Bakanlığı Ve Yüksek Öğretim Kurumu Eğitim Sistemi Projesi

  Hiç yorum yok
yök eğitim sistemi
Üniversiteler Lise Öğrencilerine Kapılarını Açıyor

Milli Eğitim Bakanlığı ile Yüksek Öğretim Kurumu örnek bir anlaşma yapıyor. Meb okulları liseli öğrenciler bu anlaşmaya göre üniversitede derse katılabilecek ve sosyal faaliyetlerde bulunabilecek. Üniversiteli öğrencileride liselerde yada ortaokullarda öğretmenlik yapabilecek. Bu gerçekten çok güzel bir adım olmuş. Bu konuda geçtiğimiz zamanda pilot uygulama Hacettepe üniversitesi ve Ankara altındağ ilçe milli eğitim müdürü arasında başlamış oldu. Bu proje 81 ildede genişletilmesi bekleniyor. Bu proje ile Türkiye'de eğitim kalitesi artacak, öğrencilerin öğrenme başarıları gelişecek ve lise öğrencilerinin daha ileri düzeyde öğrenim görmesini sağlaycak. Lise öğrencileri ile öğretmenleri ve yöneticileri üniversitelerin kütükhanesindende yararlanabilecekler sosyal faaliyetlerinede katılabilecekler.
Üniversite ve lise öğrencileri ortak çalışmalar yapacak istedikleri alanda derslere katılacaklar, öğrenci kulüplerindeki ortak etkinlik yapabilecekler.
Üniversite öğrencileri okulları bilimsel araştımalar için laboratuvar olarak kullanabilecek.
Bu konuya örnek olarak diş hekimliğinde okuyan bir öğrenci ücretsiz olarak diiş taramasından geçirebilecek. Bu durum o öğrencinin aynı zamanda staj yapma olanağınıda sağlamış oluyor. Üniversitelerin eğitim fakültesi öğrencileri uygulamalı eğitim için okullardan faydalanacak.
YÖk'ün üniversitelere, üniversitenizin bulunduğunuz il veya ilçedeki okullara kapılarınızı açın talimatının yazısı ile tüm üniversite ve lise öğrencilerin kaynaşması sağlanacak.

Not: Yazımızı Facebookta paylaşarak yakınları haberdar edin..

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder