10/21/2012

dersanede eğitim bitiyormu

  Hiç yorum yok
dersane eğitimi
Dersanelerdeki Eğitim

Merhabalar, bugün dersane eğitimi ve okul eğitimleri hakkında bir yazı hazırladım.

2013 yılında dersaneler kaldırılacakmış. İyi çok iyi... ama okul eğitimi nasıl olacak peki?
ilköğretimden tutunda lisede okuyanların lütfen bir zahmet kitaplarına bakın neyi nasıl öğretecekler merak ediyorum doğrusu. Çünki kitapların içi boş...
Bizler çocuklarımıza kaynak kitaplar almazsak dersaneye yollamazsak okullarda verilen eğitim hiç bir işe yaramaz.
Tamam belki araştırmaya yönelik bir eğitim kabul, ama küçük bir çocuk neyi nasıl araştıracağını nerden bilsin. Hadi liseli bir öğrenci diyelim bir problemi var yolunu öğrenmezse öğretilmezse bu çocuk porblemini nasıl çözecek.

Dersanelere ilk başta ben karşıyım ama malesef bu eğitim sistemiyle onlarsızda olmuyor. Anne babaların bilgisi bir yere kadar sürekli değişen yeni eklenen birşeyler olunca büyüklerin bilgisi yetersiz kalabiliyor.

Bir tanıdığımın çocuğu lise son sınıfa geçmişti ve üniversiteye hazırlanmak zorunda olduğu için mecburiyetten dersaneye yazıldı. O sıralarda bende yardımım olsun diye dersaneleri araştırıyordum ve hayretler içinde kaldığım zamanlar oldu. Beni hayrete düşüren olay bir dersanenin sınavla öğrenci almasıydı birde dersane % 100 başarı elde ediyormuş ve o dersaneye girmek için hem çok iyi puan alacaksın hemde 7 milyar gibi bir para ödeyeceksin bir öğrenci o kadar başarı elde ediyorsa hiç dersaneye gitmesine gerek yokki zaten üniversitede oldukça iyi puan alabilir sana ne gerek var! bu olay beni çok hayrete düşürdü.
Bazı dersanelerde eski öğrenciysen 4000 e yazıyor yeni öğrenciysen 5000 e yazıyor daha aşağı kaydeden dersane yok.
Benim aklım almıyor bir tarfta çocuklarını dersaneye yollamak için kesenin ağzını açan veli ve okulda bir para toplanacak olsa hayıflanan yine o veli.
Aslında devlet okullarına giden öğrenciler dersanelere verdiği paranın 4 te 1 ni verse ve devlette öğretmenlerini sınav yapsa ve başarı gösteren öğretmenleri okullara yerleştirse devlet okulunun kalitesi artar.
1 dersanede 4000 öğrenci olsa her biriyle ilgilenen rehberlik servisleri var. Aynı işlemi devlet okullarıda yapsın ödev takipleri velilere bildirilsin. Devlet okullarıda zorunlu ve bire bir etütler verse yani kısacası bir dersanenin yaptığını devlet okullarıda yapsa o zaman dersanelere gerek kalmaz.
Ama okul kitaplarının içi boşsa, öğretmenler kendilerine soru soran öğrenciye sadece (git raştır) deyip başından atarsa bu dersane olaylarına hala gereksinim duyulur. Dersane kalksa bile özel ders olayları başlar.
Öncelikle devletimiz devlet okullarını bir güzel yapılandırmalı bu sorunlar anca böyle çözülür yoksa sorun hep devam eder edecektirde...
Sevgiyle Kalın.!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder