12/30/2021

İnsan Nelerden Vazgeçmemeli

  Hiç yorum yok
İnsan Nelerden Vazgeçmemeli
İnsanların Asla Unutmaması Gerekenler

Dünya hayatında insanların insan olduklarını, insanca yaşam için gerekli olan, insan olduğunu bilmek, karşıdakinin insan olduğu gerçeğini unutmamak gibi ard arda daha pek çok önemli unsur sayabiliriz.
Bazı paylaşım sitelerinde insanların birbirine sitem dolu içerikler paylaştıklarını görmekteyim. Böyle sitemkar içerikler paylaşırken birde insan kendinide sorgulaması gerekir. "Acaba yaptığım sitem haklı yeremi?"
"Acaba ben karşıdakinin şunu şunu düşünmesini bekliyorum ama, peki ben karşı taraftan beklediğimi ben karşı tarafa yapabiliyormuyum"
"Ben karşımdaki insanın olması istediğim karakterdeyim"
"Ben karşımdakinden beklediğim davranışlara sahipmiyim"
Evet zaman zaman ilk önce kendimizi sorgulamalıyız daha sonra karşımızdakini görmeliyiz diye düşünüyorum ben.
Şimdi bu konuya niye girdik diyeceksiniz. Haklısınızda...
Hemen cevaplayım. Küçük bir araştırma yapılmış. İnsanların ömürlerinde kesinlikle ihmal etmemesi gereken davranışlar olduğu tespit edilmiş. Peki bu unutulmaması gereken davranış nelerdir. Aslında çok uzun değil. Oldukça kısa...
1- Yapılan bir güzellik karşısında insanlar TEŞEKKÜR etmeyi asla ihmal etmemeli. Çünki teşekkür etmek hem inceliktir hemde karşı tarafın güzel davranışlarının devamının gelmesini sağlarsınız.
2- Sevdiğiniz insana sık sık SENİ SEVİYORUM demektir. Bu kişi anneniz, babanız, kardeşiniz, sevgiliniz, eşiniz, çocuğunuz, öğretmeniniz, arkadaşınız olabilir. Seni Seviyorum kelimesi hem duygunuzu belirtmenize yarar hemde sevdiğinizi söylediğiniz kişinin her şekilde size karşı daha verimli olduğunu görürsünüz.
3- Sevdiğiniz, önem verdiğiniz bir kişi uzaklarda olsun, yakında olsun ve hatta bazen hemen yanıbaşımızda olan biri bile aniden özlenebilir. İnsanların ihmal etmemesi gereken üçüncü şıkta SENİ ÖZLEDİM kelimesini söylemekten asla kaçınılmamalıdır. Özlemek sevgiden doğar.
Evet araştırmalar sonucunda insanların unutmaması gereken şeyleri sıraladık. Peki sizin fikriniz nedir yorumlarınızda belirtirseniz seviniriz.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder