12/30/2021

İnsanlığın Bittiği Gün

  Hiç yorum yok
İnsanlığın Bittiği Gün
Hayatın İçinde Bir Dram

Bu gece bu konuya neden yer vermek istediğimi yazdıklarımı okuyunca anlayacaksınız. Eğer içimden düşündüklerimi birileriyle paylaşmazsam kendimi huzurlu hissetmeyecektim. Belki okurken sıkılacaksınız, belki hak vereceksiniz, belki gereksiz bir konu olarak göreceksiniz düşüncelerinizi bilemem ama bir insan olarak çok üzüldüğüm bir konuya değinmek istedim.
Malum geçtimiz ay ramazan ayıydı. Hemen hemen her müslümanda bilirki, ramazan ayı içinde durumu iyi olan, durumu iyi olmayana fitre verir.
Mahallemizdede ciddi anlamda madur durumda bir komşumuz var. Komşu iki evladınıda kaybetmiş, vefat eden babasının maaşının 4 te birini yani yeni gelen zamla 400 TL almakta. Bir insan 1 ay boyunca 400 lira ile evini nasıl geçindirir? Geçindirebilmesi mümkün değil ama sağolsun artık kaç ayda bir bilmiyorum ama devlet gıda yardımı yapıyor. Gıda yardımı yapılsa bile verilenler malum. 400 TL parayı doğalgazamı versin, elektiriğemi versin, suyamı versin yoksa bazı özel giderlerinemi versin? Elbetteki hiçbirşeye yetmiyor.
Mahalle halkı o kadar duyarsızki, sadece ramazan ayında müslüman olmak yerine bulunduğumuz mahallede yakın binalarda oturan insanlar her ay 5 TL bile verse, bu madur olan komşuya büyük destek olur ve kimseye 5 TL dokunmaz bile. Bu komşunun eşide yok oda vefat etmiş.
Mesele bahsettiğim komşu değil. Aslında herkes mahallesindeki madur olan kişiyi yada kişileri bilir. Mahalle halkı olarak hatta mahalle halkınıda geçtim, binada madur olan biri varsa, bina sakinleri o kişiye 5 TL her ay verse ne olur? Belki verecekleri 5 TL onları fakirleştirmez ama madur olana yaşamını idame ettirebilmek için bir destek olabilir. Ama malesef insanlarımız ceplerinden çıkacak değil 5 lira 1 liranın bile hesabını yaparken bizlere "Vay be insanlık ölmüş" Dedirtiyor.
Ramazan ayında kaç kişi tanıyorsam ve nazım geçiyorsa hepsinede komşunun maduriyetini söyledim ve fitrelerini ona vermelerini söyledim. Ama hiç kimseden çıt çıkmadı... Buda ayrı bir üzücü olaydı.
Allah hiç kimseyi düşürmesin. Düşmüş insan diğer insanlardan insanlık görmüyor.
Bazı kişiler hiçte ihtiyacı olmadı halde bazı yerlerden yardım alıyor bahsettiğim komşu eğer böyle biri olsaydı şu an burada böyle yazmazdım. Ama o komşuyu 1 senedir tanıyorum ve devletten yardım alırken bir başka hayırseverde yardım paketi veriyormuş ama komşu onlara "Bana devletten gıda yardımı geliyor siz bunları benden daha kötü durumda olanlara verin" deyip almayacak kadar dürüst olduğunu kanıtlamış.
Siz olsaydınız üzülmezmiydiniz?

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder