9/10/2021

Örgü İçin İp Alırken Hangi Özelliğine Dikkat Edilmeli?

  Hiç yorum yok
Örgü İçin İp Alırken Hangi Özelliğine Dikkat Edilmeli?
Örgü Yünlerinin Nesine Dikkat Edelim

Hanımların en büyük hobilerinden biri örgüdür. El örgüsü yapan hanımlar hem hobilerini yerine getirirken, hem ekonomik giyim sağlıyor, hem tasarruf ediyor hemde psikolojik açısıdan rahatlama oluyor.
Yalnız örgü için yünler yani ipler çokta hesaplı olmuyor. Ama öyle detay varki o detaya dikkat ettikleri taktirde çok ucuza çok şık kazaklar, hırkalar, atkılar, bereler, bluzlar, şallar, bebeklerine elbiseler, bebeklerine hırkalar vs örebilirler.
Örülecek nesnenin yani ne örülecek önce onun tespiti gerekiyor. İp alırken örülecek olan modele ve çeşite yani hırkamı, kazakmı, elbisemi vs bunun tespiti yapılmalı.
Gelelim örülecek olan şey için alacağımız ipteki özelliğe... Nasıl ip alırsak ördüğümüz ekonomik olur daha az ip gider bunun püf noktasına...
Her ne örecekseniz örün neye karar verirseniz verin alacağınız ipin metresine bakın.
Metresi az olan ipten birşey örmeye kalkarsanız, pahalıya maledersiniz. Metresi fazla olan ip her zaman ekonomiktir ve az iple çok şey örebilirsiniz.
Bir örnek vereyim. Ben geçenlerde 370 metre olan ipten 8 çile ip aldım. Ve ördüklerimi sayım. 2 tane yetişkin için bluz ördüm, 1 tane çocuk yeleği ördüm ve 1 tanede yeni doğan bebek yeleği ördüm. İpin çilesi 3 lira 75 kuruştu. 8 çile ipin toplam fiyatı 30 TL.
30 Liraya kesinlikle 2 bluz 2 yelek alamam. Hesabı siz yapın...
Bazı ipler varki metresi 400'ün üzerinde... Kısacası hesaplı örgü için püf nokta ipin metresidir.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder