12/30/2021

Ankarada Iraklı Türkmenlerin Yaptığı Irak Ekmeği

  Hiç yorum yok
Ankarada Iraklı Türkmenlerin Yaptığı Irak Ekmeği
Iraklı Türkmenlerin Tandırda Yaptığı Ekmek

Bugün Türkmen bir arkadaşım sayesinde ilk defa Iraklı Türkmenlerin yaptığı tandırda pişirilen ekmeklerden aldık ve iftarda tatmak nasibine ulaştık. İftara kadar biraz soğudu ama tost makinesinde ısıtınca yumuşacık oldu. Ekmek yaptıkları yere ilk girdiğimde hani çağrı filminde "müslümanların yaptıkları ekmeklerin kokusu buraya kadar geliyor" denildiği bir sahne vardı Bedir savaşı sonrasında...
İşte sanki o anın atmosferinin kokusunu hissettim. Belki çok saçma diyeceksiniz ama ben o günlerin kokusunu manevi olarak hissettim. Neyse sözü çok uzatmayım. Eğer Ankara'da Iraklı Türkmenlerin tandırda pişirdikleri Irak ekmekleri nerede satılıyor derseniz hemen yazayım.
Abidinpaşa Makro marketin arkasında Cami Sokağı var. O sokağın ilerisine doğru ilerleyince pazara yakın yerde hemen görürsünüz tabelada Irak ekmeği yazıyor.
İçeride 4-5 kişi çalışıyor ve gerçek bir alın teri döküyorlar. Bende dahil kolay kolay bu sıcakta tandıra ekmek atıp o tandırdaki sıcağın üzerine eğilemem doğrusu. Aldıkları para helal onlara. Irak ekmeğinin fiyatı ise gerçektende simitten ucuz. 50 kuruş tanesi.
Ben restoran işletmecisi olsam toptan alırdım ve yemeklerin yanında ısıtıp servis yapardım. Dürüm içinde çok ideal...
Irak ekmeği almak isteyenlere bir denemelerini tavsiye ederim. Sahurda ısıtıp içine peynir falan koyunca yada içine et kavurması süper olur. Ama et susatır o yüzden hafif şeyler konup yenmeli...
Ekmek hakkındaki fikrimi yazdıktan sonra bir konuyada dikkat çekmek istiyorum. Irak'tan Ülkemize gelen Türkmenler gerçekten çok onurlu ve çalışkan insanlardır. Suriyeden gelenler dilenirken, Irak Türkmenleri karın tokluğuna bile çalışmaktalar. Dilenmek Türkmenler için onurlarına yakışan bir davranış değil. Türkmenler çalışarak geçimlerini sağlayacak kadar onur ve gurur sahibi insanlar.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder