Egzersiz Yaparken İlk Önce Dikkat Edilmesi Gerekenlar Neler


Egzersiz Yaparken Önemli Olanlar Nelerdir

Egzersiz yaparken dikkat edilmesi gerekenleri 9 madde halinde sıralayalım.

1- Egzersize mutlaka ısınma hareketleriyle başlanmalıdır. Ve yine egzersizi soğuma hareketleriyle bitirilmelidir.

2- Yaralanmaları önlemek için hafif ayak arkalarını destekleyen ortopedik, kaymayan tabanlı ayakkabı kullanılmalıdır ve toprak olan bir zeminde yürünmelidir.

3- Hava koşullarına ve yapılan aktiviteye uygun, rahat, vücudu sıkmayan pamuklu kumaştan yapılmış giysiler kullanılmalıdır.

4- Sıcak ve nemli günlerde güneşin tam tepede olmadığı sabah veya akşamüstü saatlerinde egzersizler yapılmalıdır.

5- Egzersiz yaparken nefes tutulmamalıdır.

6- Düşük şiddette başlayıp, zaman içerisinde toleransa göre şiddet artırılır ve egzersiz yapılırken eklemlere aşırı yük bindirilmemelidir.

7- Yemeklerden önce ve yemeklerden hemen sonra egzersiz yapmaktan kaçınılmalıdır.

8- Egzersiz yaparken mutlaka su içilmelidir. Su içmek ihmal edilmemelidir.

9- Egzersiz yapıldığı sırada; göğüste ağrı, kalp ritminde bozulma, baş dönmesi, gözün kararması, bacakta morarma, halsizlik, yorgunluk, eklem ağrısı oluyorsa ve egzersiz yaparken ortaya çıkan ve gitgide artan baş ağrısı olursa, yapmakta olduğunuz egzersize derhal son verilir ve doktora başvurulur.



Google+ Sayfamız

Yorum Yazın..!

Disqus Yorumları