12/30/2021

Eskiden Kız Çocukları Nelerle Oynardı?

  Hiç yorum yok
Eskiden Kız Çocukları Nelerle Oynardı?
Eskiden Çocuklar Ne Oynardı Çocuklar Neyle Oynardı?

Bugün çocuklarda gördüğüm bir oyun beni çok eski yıllara götürdü.
Eskiden bizim zamanımızda nerde şimdiki gibi oyunlar oyuncaklar vs... ler..
Bizim zamanımızda bezden bebekler, eskiden ismini bilmediğimiz ama tornet tekeri dediğimiz büyük rulmanlarla veya dikiş makaralarıyla yapılan arabalara oyuncak der ve onlarla oynardık. Daha onları bile bulabilirsek..
Şimdi çocuklar oyun ve oyuncaklar konusunda çok şanslı.
Bu konuda bir çocukluk anımı paylaşmak istiyorum.
Kardeşimle biz küçükken elimize kıyafetlerin, ayakkabıların, evlerin, eşyaların, aksesuarların, kolyelerin, küpelerin, bileziklerin, saç modellerinin kısaca içinde her konuda görseli bulunan moda dergileri geçirdiğimizde, kardeşimle ikimiz sayfalardan şans tutardık. Açacağımız sayfa senin, şimdiki açacağımız sayfa benim şansıma gibi...
Açtığımız sayfada güzel, zevkimize uygun şeyler çıktığında keyfimizden dört köşe olurduk. Acaip hoşumuza gider keyiflenirdik.
Bu kadarla kalmazdık. Şansımıza açılan sayfadan diğerine jest olsun dersek en güzelini, kızdırmak istersek en kötü olan şeyi kendimizce diğerimize hediye ederdik.
Şansımıza açılan sayfadakilerin en güzelini hediye edersek sevinir mutlu olurduk. En kötüsünü hediye edersek kırılıp incinirdik. Sanki herşey gerçekmiş gibi...
Bir gün kardeşimle yine bu oyunu oynarken benim şansıma açtığımız sayfada etekleri kabarık güzel bir elbise resmi vardı. Kardeşim kabarık elbiseleri çok severdi ve bana "nolur bu elbiseyi bana hediye et" demişti. Bende ona tepkisi hoşuma gittiği için "hediye etsemmi, etmesemmi hmmmm bir düşüneyim" demiştim. Ama sonra baktım üzülüyordu hediye etmiştim.
Bugün aklıma bu oyun geldiğinde gerçekten çok güldüm. Bizim zamanımızda oyuncaklar falan yoktu ama herbir şeyi oyun yapabiliyor ve oynadığımızdan keyif alabiliyorduk. Şimdiki çocuklar oyun ve oyuncaklar konusunda şanslılar ama herşeyin fazlası zarar. Bu fazlalık çocukların nefslerini azdırıyor hiçbir oyundan keyif almıyorlar. Keyif alsalar dahi 3-5 dakika sonra bıkıyorlar.
Oysaki bizler bizim zamanımızda oyuncak yapabildiğimiz herşeyle bıkmadan oynayabilirdik.
Moda dergisiyle oynadığımız şansımıza sayfa oyununu, şimdi yaşımız ilerlemiş olsada geçmiş anılarımızı canlandırmak adına tekrar oynayacağım...:))))
Maksat anılarımız tazelensin ve gülecek sebebimiz olsun...!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder