9/10/2021

Ramazanda Çay Nasıl Demlenir Karadenizliler Çayı Nasıl Demler?

  Hiç yorum yok
Ramazanda Çay Nasıl Demlenir Karadenizliler Çayı Nasıl Demler?
Karadenizlilerin Çay Demleme Yöntemi, Karadenizliler çayı nasıl demliyor?
Aslında direk olarak bir Karadenizli çayı nasıl demliyor görmedim ama duydum. Bende denedim ve o günden bu yanada hep çayı karadenizlilerin çayı demleme yöntemiyle demler oldum. Çünkü gerçekten harika demi çıkıyor üstelik çokta lezzetli oluyor.

Çay suyunu ateşe koyun su kaynayınca, kaynar suyu demliğe dökün içine çayınızı koyun ve isteğe bağlı olarak bergamot, karanfil veya tomurcuk koyun. Çaydanlığın alt kısmına tekrar soğuk su koyun ve ateşe koyun. Demliğin ucuna kağıttan bir külah yapın ve demliğin ibiğine geçirin. (çabuk demini alması için)
Çaydanlığın altındaki soğuk su kaynayınca ocağı kısın ve 10-15 dakika demlendirin sonra servis yapın.

Çayı bu şekilde Karadenizliler demliyor diyorlar ama belkide Karadenizliler farklı yöntemde kullanıyor olabilir. Ama benim duyduğum bu şekilde demlendiğidir. Bendeçayı böyle demliyorum ve dediğim gibi çok güzel demi çıkıyor vede çok lezzetli oluyor. Bir şey daha dikkatimi çekti o da çayı bu metodla demleyince, çay hemen acımıyor ve kararmıyor. Afiyet olsun...!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder