10/06/2021

Ben Olsaydım Ambulanstaki Acil Hastalar İçin Ne Yapardım

  Hiç yorum yok
Ambulanstaki Acil Hastalar İçin Ne Yapardım
Acil Hastalar İçin Ben Olsam Ne Yapardım

Evet aslında yapılacak şey oldukça zor ve maliyeti birhayli fazla bir iş. Ama bunun sonucunda trafikte saatlerde bekleyen ambulanslara ve ambulans içindeki acil hastalar için güzel bir çözüm olabilirdi diye düşünüyorum.
Çünkü ülkemizde hala bir ambulansa yol vermeyen cahilmi cahil kesimler var. Bu konuda bizim daha çoooooook fırın ekmek yememiz lazım. Ama asla biz gelişmiş bir ülkeyizde demememiz lazım çünkü gelişmiş ülkeler acil ambulans otosuna yolda fermuar gibi yol açıyor. Bizim bu olaya ulaşmamız çok zor. Öyle olsa bile herhalde artık bizler görmeyiz.

Herneyse gelelim konumuza... Ülkemizde devlet büyüklerimiz şehirleri adeta yenibaştan inşa ediyor. Bunada kentsel dönüşüm projesi deniyor. Ben Ankara için örnek vereceğim. Ankara'da birçok yol çevre yoluna bağlanıyor. Yani her yerden çevre yoluna çıkmak mümkün oluyor. Hastaneleri çevre yolu üzerine inşa etseler, hem ambulanslar trafikte kalmaz, hem acil vakalar hastaneye çabuk ulaşır, hemde şehir gürültüsünden uzak huzurlu bir ortam olur. Aslında olur ama dediğimiz gibi maliyeti yüksek... Ankara'da hemen hemen bütün semtlerden çevre yoluna çıkılıyor, çevreyolu mükemmel yapılmış son derece muntazam yol. Ambulans kesinlikle vakit kaybetmez direk hastaneye basar gider. Önüne engel olan başka bir araç olmaz, yol vermesini bekleyeceği araç olmaz. Belkide ambulansta acil durumdaki hastanın belkide erken müdahele ile hayatı kurtulabilir. Çünkü gerçekten ülkemizde ambulansa yol veren yok. Bencillerimiz hala pek çok...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder