2/19/2021

MEMLEKETİM ŞARKISI Kimin? Memleketim Sözü Bestesi Kimin?

  Hiç yorum yok
MEMLEKETİM ŞARKISI Kimin
Memleketimi Kim Yazdı? Memleketim Kimin Şarkısı?

1972 yılında çıkardığı albümde MEMLEKETİM şarkısına yer veren Ayten Alpman'dır. Ancak o yıllarda albüm pek tutmamış ve daha sonra Kıbrıs harekatı sebebiyle televizyonlarda sık sık yer verilmesiyle MEMLEKETİM şarkısı Türk toplumu tarafından oldukça çok benimsenip sevildi. Ayten Alpman daha sonra 1974 yılında tekrar MEMLEKETİM şarkısı ile bir albüm yaptı ve bu albüm rekor denecek sayıda sattı. Ancak MEMLEKETİM şarkısı sanıldığı gibi özü Türkçe bir şarkı değildir. MEMLEKETİM şarkısı yidiş dilinde yazılmış, yahudi halk şarkısıdır. MEMLEKETİM orjinal konusu; Rusyada yahudilerin yaşadığı zorluklar anlatılmıştır. MEMLEKETİM şarkısının orjinal sözlerini ve bestesini Yitzchak Rayz ismindeki ABD li bir yazar tarafından yazılmış olup, şarkıyı bir çok dilde bir çok sanatçı seslendirmiştir. Türkiye'de ise bu yahudi şarkısına Fikret Şeneş Türkçe sözler yazmış ve 1972 yılında MEMLEKETİM şarkısı oluşmuştur. Daha kısa özetlemek gerekirse;
1- Şarkı yahudi halk şarkısıdır.
2- Şarkısının orjinal sözleri yidiş dilinde yazılmıştır.
3- MEMLEKETİM şarkısının orjinal sözlerini ABD li Yitzchak Rayz isimli yazar yazmış ve besteside yine aynı yazara aittir.
4- MEMLEKETİM şarkısının orjinal sözleri, Türkçe sözlerden farklıdır.
5- Şarkısının orjinal sözlerinde Rusyada yaşayan yahudilerin çektiği zorluklar anlatılmıştır.
6-Şarkısına Türkçe sözleri yazan Fikret Şeneş'tir.
7-MEMLEKETİM şarkısı Türkiye'de duyulmadan önce başka dillerde ve ülkelerde yorumlanmıştır.
8- MEMLEKETİM şarkısını Türkçe sözleri ile ilk söyleyen Efsane isimlerden Ayten Alpman'dır.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder