9/11/2021

İş Sağlığı ve Güvenliği Mezunu Resmi İş İmkanı İş Sağlığı ve Güvenliği Mezunu Özel Sektör İş Alanı

  Hiç yorum yok
İş Sağlığı ve Güvenliği avantajları
İş Sağlığı ve Güvenliği Meslek Bilgisi İş Sağlığı ve Güvenliği Mezunu Nerelerde Çalışır?

İş Sağlığı ve Güvenliği bölümü puan türü MF-2 dir.
İş Sağlığı ve Güvenliği Bölümünü Tercih Edenlerde Olması Gereken Özellikler Nelerdir?
Üst düzeyde genel yetenekli, sayısal düşünebilen, fen bilimlerine ilgili, yoğun ve yaygın dikkati fazla olan ve stres ortamında çalışmaya dayanıklı, çabuk ve doğru karar verebilen, tertipli ve düzenli çalışan, tedbirli, yönergeleri izleyen, sorumluluk sahibi kişiler olmaları gerekmektedir.

İş Sağlığı ve Güvenliği Bölümünde Okutulan Dersler Nelerdir?
Yönetim, denetim, makine ve teçhizat, iş güvenliği, bilgisayar, temel iletişim, kayıt istatistik, işçi sağlığı, itfaiyecilik eğitimi, ergonomi, İSİĞ yönetim sistemleri, iş güvenliği mevzuatı, çevre koruma, kurtarma bilgisi, ilk yardım, elektrik iş güvenliği, yangından korunma yöntemleri, iş hijyeni, kimyasallar ve tehlikleri, toplam kalite ve entegre yönetimi, taşıma ve depolama, iş güvenliği eğitim metodları, etiketleme ve işaretleme, iş hukuku, yabancı dil, Türkçe, matematik, genel kimya, fizik, Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi gibi dersler görülmektedir.

İş Sağlığı ve Güvenliği Mezunlarının Çalışma Alanları, İmkanları Meslekte İlerleme
Çalışanların sağlığı ve güvenliği söz konusu olan tüm işletmelerde, fabrikalarda, diğer üretim alanlarında, kamu kurum ve kuruluşlarında, belediyelerde, askeri yönetim tesislerinde, bankalarda, otellerde, turizm işletmelerinde, kısacası insan istihdamının söz konusu olduğu bütün işletmelerde çalışma olanağına sahiptirler. Bunlara ilaveten iş sağlığı ve güvenliği mezunları, yan dal eğitimi alarak, mezun olduklarında, otomatik olarak, işyeri hekimi olma hakkını elde etmektedirler.
Mühendislik fakültesinde okuyan öğrenciler, yine yan dal yaparak, iş güvenliği konusunda diploma alarak, endüstride, diğer mezunlara göre bir adım önde olma gibi büyük avantaj yakalamaktadırlar. Keza beslenme, psikoloji, fizyoterapi gibi meslek sahipleri, aynı şekilde kendilerine avantaj sağlar.
Mezunlar; iş sağlığı ve güvenliği alanında gerekli bilgi ve becerilerle donatılmış olarak, stratejik yaklaşımlarla çalışanın sağlığının korunması ve geliştirilmesi çalışmalarında aktif rol alacak, çalışanın sağlıklı ve güvenli olarak iş yapmasında çaba sarfeden kişiler olacaklardır.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder