10/13/2013

Üniversite Tercih Kılavuzu Özel Koşul ve Açıklamalar 50 Anlamı

  Hiç yorum yok
Açıklamalar 50 Anlamı
Üniversite Koşul ve Açıklama 50

Üniversite sınavına giren bir öğrenci yayınlanan tercih kıavuzunda yer alan özel açıklama bölümünde yazılmış olan rakamların neyi ifade ettiğine dikkat ederek tercih kılavuzunu doldurmaları gerekir. Bu şartlar koşullar tercih edilen üniversitenin aradığı veya uyguladığı kriterlerdir.

Aşağıda ÖSYM üniversite kontenjan ve tercih kılavuzunda yer alan koşul ve açıklamlardaki rakamların (sayıların) anlamı yer almaktadır.

Yükseköğretim Programı Tercih Kılavuzu Özel Şartlar Koşullar ve Açıklama 50
Kadir Has Üniversitesi'nde eğitim-öğretim ücrete tabidir. 20132014 akademik yılında öğretim ücreti; Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, İletişim Fakültesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi ile Hazırlık Sınıflarında 27.390 TL; Hukuk Fakültesinde 30.129 TL; Uygulamalı Bilimler Yüksek Okulunda 17.490 TL; Kadir Has Meslek Yüksek Okulu programlarında ve Adalet Meslek Yüksek Okulunda 11.990 TL dir. Ücretlere KDV dâhil değildir. İsteğe bağlı hazırlık sınıfı okuyacak Uygulamalı Bilimler Yüksek Okulu ve Meslek Yüksek Okulu öğrencileri bursluluk durumuna bakılmaksızın hazırlık sınıf ücretinin 2/3‘ünü öderler. Peşin ödemede %6 indirim yapılır. Peşin ödeme dışında öğrenciler yıllık öğretim ücreti ödemelerini, üniversite ile anlaşmalı bankalar ile kredili mevduat hesabı sözleşmesi düzenlenmesi koşulu ile %'ü peşin, kalanı 6 taksit olarak veya Üniversitenin anlaşmalı olduğu taksit özelliğine sahip banka kredi kartları ile vade farkı olmaksızın 12 taksitte ödeyebilirler. Öğrenci ile banka arasında yapılacak sözleşme hüküm ve sonuçları üniversiteyi bağlamaz. Kadir Has Üniversitesi'nde eğitim-öğretim dili, Uygulamalı Bilimler Yüksek Okulu ve Meslek Yüksek Okullarında Türkçe, diğer fakültelerde İngilizce veya İngilizce ağırlıklıdır. Fakülteler ve eğitim dili hakkında ayrıntılı bilgiye www.khas.edu.tr adresinden ulaşılabilir. Fakültelere ve Uygulamalı Bilimler Yüksek Okuluna 2013-2014 öğretim yılında ilk kez kayıt yaptıran öğrencilere üniversitedeki eğitimleri süresince kullanmak üzere ücretsiz dizüstü bilgisayar verilecektir. Kadir Has Üniversitesinin Burslu programlarına yerleştirilen öğrencilere sağlanan Üniversiteye Giriş Üstün Başarı ile Üniversiteye Giriş Başarı Bursları; karşılıksız olup, sadece öğretim ücretini kapsamakta ve eğitim süresindeki başarı düzeyinden bağımsız olarak, zorunlu yabancı dil hazırlık okulunda okuyacak öğrenciler için en çok 2 yıl (4 yarıyıl), önlisans düzeyinde en çok 3 yıl (6 yarıyıl), lisans düzeyinde en çok 6 yıl (12 yarıyıl) süreyle kesintisiz devam eder. Kadir Has Bursu: Burslu veya ücretli lisans programlarına kayıt yaptıran öğrencilerden; ÖSYS sıralamasında TS-1, MF-4 ve TM-1 ve TM-2 puan türlerinde; ilk 100 (Dil puan türü hariç) içinde yer alan öğrencilere ayda 2.000 TL; ilk 500 (Dil puan türü hariç) içinde yer alan öğrencilere ayda 1.000 TL; ilk 1000 (Dil puan türü hariç ) içinde yer alan öğrencilere ayda 500 TL; ilk 2000-5000 (Dil puan türü hariç ) arasında yer alan öğrencilere ayda 250 TL eğitim desteği sağlanır. Kadir Has Bursu bir eğitim yılında 9 ay süre ile ödenir ve normal öğrenim süresince devam eder. Bu süre yabancı dil hazırlık okulunda okuyacak öğrenciler için 5 yıl, fakültelerin birinci sınıfına başlayan öğrenciler için 4 yıldır. IB Bursu: Uluslararası Bakalorya (IB) diploması toplam notu 32-37 arasında olan öğrencilerden eğitim ücretinin yarısı; 38 ve üzerinde olanlardan ise tümü alınmaz. Abitur Bursu: Abitur diploma notu iki veya daha iyi olan öğrencilerden öğretim ücretinin yarısı alınmaz. Matura Bursu: Maturada üstün başarı gösteren öğrencilerden eğitim ücretinin tümü alınmaz. Selimpaşa Bursu Silivri, Çatalca, Büyükçekmece, Küçükçekmece, Avcılar, Beylikdüzü, Başakşehir, Esenyurt ve Tekirdağ sınırları içerisinde kalan liselerden mezun olan Selimpaşa kampüsünde bulunan UBYO ve Kadir Has Meslek Yüksekokulunu YGS puan türü ile tercih eden ve programlarına kayıt olan öğrencilere mezuniyet yılına bakılmaksızın eğitim ücretinden %25 indirim yapılır. Spor Bursu: İngilizce Hazırlık, önlisans ve lisans programlarına kayıt yaptıran öğrencilerden branşlarında üstün başarılı olduklarını belgeleyen ve Üniversite adına yarışlara katılabilecek olanlara değerlendirmeler sonrası verilir. Khas Onur Bursu Her akademik yıl bitiminde, sorumlu olduğu tüm dersleri başarıyla tamamlamış, yıllık not ortalaması 4.00 üzerinden 3.00 veya üzeri olan ve kendi fakültesindeki öğrenciler arasında ilk yüzde beşlik dilime girmeyi başaran öğrencilere kayıt ücretinden indirim şeklinde Khas Onur Bursu verilir. Kadir Has Üniversitesi tarafından sağlanan burslardan birden fazlasına hak kazanan öğrenciler burslardan en yüksek olanını alırlar. Üniversitemizin ABD de Montana State University, Purdue University Indianapolis ve Southern New Hampshire Üniversiteleri ile çift diploma verme anlaşmaları vardır. Başarılı öğrenciler, başvuru koşullarını yerine getirmek şartıyla, 4 yıllık eğitimlerinin 2 yılını Kadir Has Üniversitesinde, 2 yılını da belirtilen üniversitelerden birisinde okuyup, her iki üniversitenin de diplomasını almaya hak kazanabilirler. İngiltere'de Coventry University ile olan çift diploma anlaşması çerçevesinde başvuru koşullarını yerine getiren başarılı İİSBF öğrencileri 3 yıl Kadir Has Üniversitesinde, 1 yıl Coventry Üniversitesinde eğitim görerek çift diploma alabilirler. Başvuru koşulları ve detaylı bilgiler KHAS Uluslararası İşbirliği ve Eğitim Ofisinden sağlanabilir. İstanbul dışından gelerek yurtta kalmak isteyen ilk 5000'den gelen öğrencilere üniversitenin öğrenci konukevinde 2 kişilik odalarda ücretsiz barınma imkânı sağlanır. Yer verilememesi durumunda; 250 TL aylık barınma yardımı yapılır. Barınma yardımı bir eğitim yılında 9 ay süre ile ödenir. Barınma imkanı normal öğrenim süresince devam eder. Bu süre yabancı dil hazırlık okulunda okuyacak öğrenciler için 5 yıl, fakültelerin birinci sınıfına başlayan öğrenciler için 4 yıldır. Programlar, burslar, ücret ve ödemeler hakkında ayrıntılı bilgiye www.khas.edu.tr adresinden ulaşılabilir. Kadir Has Üniversitesinde eğitim; Fakülteler ve Adalet Meslek Yüksek Okulunda Cibali Kadir Has Kampüsünde, Uygulamalı Bilimler Yüksek Okulu ile Kadir Has Meslek Yüksek Okulunda Selimpaşa Kampüsünde, Hazırlık Sınıfları ise Bahçelievler Kampüsünde yapılmaktadır.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder