10/05/2021

Yaşlılıkta Aşk Olurmu? Aşık İnsan Nasıl Belli Olur?

  1 yorum
yaşlanınca insan aşık olurmu
Aşık Olduğu Kişiyi Korumak Nasıl Olur?

Aşağıda aşkı ve bu aşkı korumanın tanımını ve ayrıca bencillik sanılan gerçekleri ve görünenin ardındaki gerçeği  ifade eden çok güzel duygusal bir hikaye yer alıyor.

Yıllarca aynı yastığa baş koymuş yaşlı evli çiftten birgün hasta olan eşine mine çiçeği alan koca, eşine "bu çiçek susuz kalırsa ölürmüş, hergün onu sulamalısın" der.
Ve her gece kadın kalkıp çiçeği sulamış. Belli bir zaman sonra kadın eşine boşanma davası açar.
"Hakim bey eşim bana mine çiçeği aldı ve bana hergün sulanmazsa ölür dedi. Bende gece uykudan kalkıp onca ağrılarıma rağmen çiçeği suladım. Ama bir gün olsun o kadar ağrılarıma rağmen eşim kalkıp bir gün bile çiçeği sulamadı. Böyle duyarsız bir eşle daha fazla evli kalamam" demiş.
Hakim kadını haklı bulmuş, ama adettendir diye birde adama yani kocaya sormuş.
Adam yani koca "Evet hakim bey eşimin söylediği herşey doğru, birşey dışında. Mine çiçeği çok sulanırsa ölür. Eşim hastalığından dolayı hergün egzersiz yapması gerekiyordu fakat egzersizi yapmıyordu. Bende mine çiçeği alıp hergün sulanamsını söyledim. Eşim hergün gece uyandığında bende uyanıyordum. Eşim çiçeği suladıktan sonra bende kalkıp çiçeği peçeteyle kuruluyordum. Eşim bu şekilde egzersiz yapmış oluyordu. Ve bende çiçeği kuruladıktan sonra gecemin geri kalan kısmını güzel karımı izleyerek uyuyordum" demiş.

Bu hikayeden anlıyoruzki yıllarca göz önünde bulunan kişinin bile amacı farklı olabiliyor. Hemen karşımızdakini bencillikle suçluyoruz. Oysaki görünenin ardında yatan gerçek herzaman başka olabiliyor. Ayrıca aşkın yaşının olmadığıda açıkça anlatılıyor. Bir insanın aşık olduğunu anlamak için sözlü ifade gerekmiyor, hikayedende anlaşılacağı gibi aşık kişi davranışı ilede anlaşılabiliyor. Tabi bencil gibi görünen davranışların ardındaki gerçeği anlayabilirsek.

1 yorum :

  1. hey lanet olsun yaslı bunaklar hiç asık olur mu belli ki evde kalmislar hiç gerek yok boyle seylere yasliların beynini yikiyorsunzu tı tı tı tı tı tı tı tü tü tü tü tü tü tü tü püğğh massallah

    YanıtlaSil