9/10/2021

Almanca Öğretmenliği Mesleği Hakkında Detaylı Bilgi

  Hiç yorum yok
Almanca Öğretmenliği iş olanağı
Almanca Öğretmenliği Çalışma Alanları ve İmkanları

Almanca öğretmenliğinin puan türü DİL-1 dir.
Programın amacı: Ortaöğretim kurumlarına Almanca Öğretmeni Yetiştirmektir.

Almanca Öğretmenliği Bölümünü Tercih Edenlerde Olması Gereken Özellikler Nelerdir?
Almanca öğretmenliğinde okumak isteyenlerin sözel yeteneği ve belleği güçlü, bir yabancı dil öğrenmeye istekli, edebiyata ilgili ve bu alanda başarılı kişiler olmalıdırlar. Düşüncelerini başkalarına etkili bir biçimde aktarabilme, başkalarıyla iyi iletişim kurabilme, iyi bir öğrenme ortamı sağlayabilme, kendini ve çevresindekileri geliştirme çabasında olma da Almanca öğretmenlerinde aranan niteliklerdir.

Almanca Öğretmenliği Bölümünde Okutulan Dersler Nelerdir?
Almanca dil bilgisi, okuma becerileri, Almanca-Türkçe çevirisi, Alman edebiyatı, Almanca öğretiminde yaklaşımlar, karşılaştırmalı dil bilgisi, edebi metin inceleme öğretimi, dilbilim.

Almanca Öğretmenliği Kariyer İmkanı ve Çalışma Alanları Nerelerdir?
Almanca öğretmenliği bölümünü bitirenlere "Almanca öğretmeni" ünvanı verilir. Almanca öğretmeni görev yaptığı okulda öğrencilere MEB Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan öğretim programları çerçevesinde alanı ile ilgili bilgi, beceri ve tutumlar kazandırır. Bunun için uygun öğrenme ortamları hazırlar, öğrencilerinin başarılarını değerlendirir, ve başarıyı artıran önlemler alır. Mesleğindeki gelişmeleri izler ve bunların öğretim çalışma alanları programlarına yansıtılmasına çalışır. Almanca öğretmenliği mezunlarıda orta dereceli resmi ve özel okullarda öğretmen olarak çalışabilirler.
Almanca öğretmenleri, MEB Milli Eğitim Bakanlığına bağlı örgün ve yaygın eğitim kurumlarında, özel öğretim kurumlarında çalışabilirler. Ancak bu alanda iş bulma olanağı çok fazla değildir. Mezunlar turizm ve ticaret şirketlerinde çalışma olanağı bulabilirler.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder