6/01/2013

Sosyete Dilenciler, Makbuzlu Dolandırıcılar

  Hiç yorum yok
Sosyete Dilenciler
Son Moda Dolandırıcılar ve Dilenciler

Son zamanlarda dolandırıcıların telefonla kişileri arayıp kontör ve benzeri gibi şeyleri istedikleri herkesce artık malum. Ve artık bu yöntem Emniyetin uyarı mesajları ile insanların dolandırıcılara yem olması önlendi.  Ama dolandırıcılar bu kez farklı bir sistem geliştirdiler. Bu kez ellerine herhangi bir dini kuruluş ismi yazdırılmış makbuzlarla sözüm ona yardım topluyorlar. Kapıya gelen giyimli kuşamlı iyi laf edebilen kişiler dini inançlarıda alet ederek halkın kapısını çalıp "Biz falanca vakftan geliyoruz makbuz karşılığı körler okulu, işitme engelliler vb gibi yerlere yardım topluyoruz. İnanmazsanız internet adresimiz şu" deyip inandırıcı bir şekilde konuşarak gönüllerinden ne geliyorsa makbuz karşılığı yardım kabul ettiklerini söylüyorlar. Tabi vatandaş bu çok inandırıcı konuşmayı ve kapıdaki insanın giyim kuşamına aldanarak gerçekten yardım yaptığını sanarak bazı miktarlarda para veriyorlar. Sonra nemi oluyor:))) Tabiki para yardımı yapan kişi sonradan aklına kuşku giriyor verdikleri makbuzun üzerindeki internet adresine girmeye çalışıyorlar sonuç malesef sıfır. Yada internet adresi doğru fakat sayfada adı geçen bir yardım kuruluşu yok. Yani düpe düz dolandırılmış oluyorlar. Kapınıza her nasıl giyimli biri gelirse gelsin, yada neyi satıyor veya pazarlıyor olursa olsun kesinlikle aldanmayın. Bu gibi sömürücülere karşı daima temkinli olmakta yarar var.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder