9/09/2021

Diş Çekimi Sonrası Geçmeyen Ağrının Sebebi

  14 yorum
Diş Çekimi Sonrası Geçmeyen Ağrının Sebebi
Diş Çekildikten Sonra Ağrının Geçmemesinin Sebebi Nedir Ne Olabilir?

Bu gün sizlere kendi yaşadığım bir tecrübemi yazıp paylaşacağım.
Aşağı yukarı 4-5 gün önce 1 azı diş çektirdim. Aslında 1 buçuk sene önce çekilmesi gerekiyordu çünkü kökü enfeksiyon almıştı. Fakat devamlı gittiğim diş hekimim ana dişin hemen çekilmesini istemiyor bunun yerine o dişi kurtarma yoluna gitti. 1 buçuk sene ana dişim doktorumun uyguladığı tedaviler neticesinde ağız içinde kalmayı başardı. Enfeksiyonlu bir dişi doktorum ağız içinde 1 buçuk sene nasıl tuttu derseniz hatırladığım kadarıyla o aşamaları yazmaya çalışıyım.
İlk önce aniden gelen şiddetli bir ağrı ile doktoruma gittim. Şüphelerim diş kökünde kist olduğuydu ve hislerimde yanılmamıştım. Doktorum çektiği röntgenle diş kökünde kist oluştuğunu söyledi. Daha sonra ağız içine yayılan ağrıları bir yere toplamak ve iltihaplanmayı önlemek için 5-6 gün antibiyotik tedavisi uyguladı. Antibiyotik tedavisinden sonra tekrar gittim ve bu defa kanal tedavisi uyguladı. Kanal tedavisi uyguladı ama dişin en üst kısmını tam dolgu yapmadı çünkü hasta olan dişin kanal tedavisini kabul edip etmeyeceği belli değildi. Dişin kanal tedavisini kabul etme süreci başladı. Bir kaç ay o şekilde idare ettim ve daha sonra damakta şişlik oldu. Doktoruma tekrar gittim. Diş hekimim bu defa kanalı söküp açılan kanala ilaç koydu ve bu şekilde biraz daha bekledim. Kanala konulan ilaç bir kaç ay idare etti. Diş hekimim kanalı tekrar boşalttı ve ilacı yeniledi ve dişin çevresine bir yama gibi birşey yaptı. Bu şekilde hemen hemen 5-6 ay kadar durdum. Taki 4-5 gün öncesine kadar. 4-5 gün önce hafif hafif ağrılar oldu ve ihmal etmemek için hekimime tekrar gittim. Artık o dişin miyadı dolmuştu. Çünki dişe yapılan kanal köklerin incelmesinden dolayı çatlamıştı ve dik doktorum dişimi çekti.
Diş çekiminde bir kaç gün ağrı olması normaldir. Çünki çene kemiğinden köklü bir diş alınıyor çene kemiği her ne kadar olsada yıpranıyor ve ayrıca iğne yerlerindede acı olabiliyor bunlar normal durumlardır. Fakat 4-5 gün geçmesine rağmen azalan bir ağrı değil, sanki daha yeni diş çektirmişsin gibi bir ağrı oluyorsa bu anormal bir durum oluyor. Bu nedenle bugün diş doktorumu aradım ve ağrıların hala ilk gün gibi olduğunu söyledim. Oda gel bakıyım dedi ve gittim. Aşağıda bilgilerim doğrultusunda diş çekiminde geçmeyen ağrıların sebeplerini yazacağım ve yeni bir bilgi edindikçede ilave edeceğim.

Diş Çekildikten Sonra Ağrı Geçmezse Sebepleri Ne Olabilir?
* Diş çekiminde dişin çekildiği yerde kırılan bir kök kalırsa çene kemiğinde oda ağrı yapabiliyor.
* Diş çekiminde çene kemiği fazla tahrip olursa ağrı olur.
* Diş çekiminden sonra yediğiniz bir şeyin kırıntılarından yara yere girmesi ağrı yapabiliyor.
* Diş çekiminde, diş çekimi ara boşluğu iltihaplanması denilen tıbbi terimle ALVOLİT denen olay yaşanırsa ağrı oluyor.

Benim dişimin hala ağrımasının ve geçmemesinin sebebi "diş çekimi ara boşluğu iltihaplanması yani alvolit " imiş. Aslında diş çekimlerinde rastlanılan bir durum olduğunu ama her diş çekiminde böyle durumun oluşmadığını söyledi doktorum. Diş etini tekrar uyuşturdu ve iltihapları yani alvolitleri tek tek temizledi ama o kadar çok olmuştuki diş doktorumda çok şaşırdı.
Hemen aklınıza şöyle bir soru gelebilir "diş çekimi boşluğu iltihaplanması alvolit neden olur?"
İşte bu konuda sizlere şöyle diyebilirim. Diş doktorum iltihapları temizlerken ağız içini su ile temizleme hissi duydum. doktoruma "bir suyla ağzımı çalkalayımmı" dedim ve diş doktorum "kesinlikle hayır eğer su değerse yeniden iltihaplanma alvolit olur " dedi. Ben o dakika anladım diş çekimi boşluğu iltihaplasına alvolit oluşmasına neyin sebep olduğunu. Çünki dişim çekildikten sonra eve geldiğimde pamuktan çok rahatsız oldum ve pamuğu değiştirdim ama yeni pamuk koymadan önce ağzımı bol bol suyla çalkaladım hatta çalkalamakla kalmayıp suyun serinliği yara yerine öyle güzel gelmiştiki suyu yara yerin üzerinde tuttum. Sonra pamuk koydum. Bu yazdıklarımdan anlayacağınız gibi tamamen benim hatamdan kaynaklanan bir durum oldu. Sizlerde diş çektirecek olursanız benim yaptığım hatayı yapmayın.
Diş çekiminden sonra 2 saat kadar pamuk ağızda beklesin sonra çıkarın. Ağrınız devam ediyorsa bir ağrı kesici için. Diş çekiminden sonraki gün tuzlu su ile gargara yapın. Tuzlu su açılan yarayı çabuk iyileştirir.
Unutmayın diş çekildikten hemen sonra su ile ağız içini yıkamayın suyla ağzınızı çalkalamayın yoksa benimki gibi diş çekimi boşluğu iltihaplanması alvolit ile karşı karşıya kalmanız mümkün.

14 yorum :

  1. Sen problemini bulmussun ben 1 ay önce çektirdim hala ağrıyor. Zonkluyor. Röntgen mr tomografi ne varsa bakıldı bir sey yok geçecek diyorlar hep. Yapacağım gerçekten bilmiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı durumdayım çok kötü ağrıyo çene kemigim dışarda çıkık halde

      Sil
    2. Şu ana kadar umarım geçmıştir.Benim de aynı dert başımda.Nasıl geçtiğini paylaşabilir misin.

      Sil
    3. 46 gun once bende cektirdim hala h yeri agriyor hem kualga vuriyor agrisi. sabah dr'a gidicem

      Sil
  2. Yirmilik diş çektirdim bugün altı gün oldu çok şiddetli olmamasına rağmen yinede ağrım var makrol antibiyotik kullandım berbat bi ilaç çekilen dişimin boşluğundan antibiyotik kokysu ve iğrenç bir tat geliyor pişman oldum çektirdiğime

    YanıtlaSil
  3. Bende 5 gün oldu çektireli ama deli gibi ağrıyo acaba benimde mi alvolit olmuştur çünkü bende pamuğu hemen çıkarıp suyla çalkaladım

    YanıtlaSil
  4. Bende 4 gün önce çektirdim çok ağrıyor KENDimi ateşli hissediyorum gözlerime vuruyor doktora gittim bu gün ilac li
    suyla pansuman etti hala agriuor lanet olsun çok kotu

    YanıtlaSil
  5. İyi bende 2 gün önce çektirdim hala şiddetli agrı var Agrı kesici ve antibiyotik kullanıyorum. Tuzlu ılık suda gargara yapıyorum Bir ara hafifliyor sonra yine başlıyor azı dişim. Perişan etti

    YanıtlaSil
  6. Bende disimi çektirdim çektirmez olaydım tam 12 günden beri ağrıyor yeri 2 kez doktora gittim dişimin yerinin iltihap olmasından bahsetti çekilen yeri temizledi sonra oraya karanfil tadında bişey koydu sigara tütünü şeklindeydi sonrasında antibiyotik ve ağrı kesici ile yolladı ama sadeec beni o 4 ile beş saat gibi idare etti sonrasında ağrı kesicilerle idare ederek bir sonraki gün tekrar gittim tekrar temizledi bu defada jel gibi bişey koydu ve bana 3 saat bişey yeme dedi ve bol bol gargara yapmamı istedi aradan 5 sonra gargara yaptığımda içindeki jel düşüverdi iki gün ağrı kesici ile idare ettim daha dayanamayıp tekrar gittim sonrasında tekrar temizlik yapıp bu defa farklı bişey koydu 12 gün oldu arkadaşlar ve hala ağrıyor 😞😟

    YanıtlaSil
  7. Bende çektirdim ama ağrıyor eti

    YanıtlaSil
  8. Disimin eti ağrıyor ne yapmam gerekiyor

    YanıtlaSil
  9. Dişimin eti ağrıyor ne yapmam gerekiyor doktor ilaç yazdı önce biraz içtim faydası oldu tekrar ağrıyor içiyorum yinede faydasını yok

    YanıtlaSil
  10. Ben de yirmi beş gün oldu halen ağlıyor iki paket antibiyotik kullandım bana mısın demiyor gece yarısı oldu daha ağrısından unutamadım Allah ım yardım et ne olur dayanamıyorum
    L

    YanıtlaSil