9/24/2021

Kurban Etinin İslami Kurallara Uygun Dağıtımı

  Hiç yorum yok
islamda kurban
İslâmi Kurala uygun kurban eti nasıl dağıtılmalı?

Gerçi kurban bayramı geçti ama bu bilgi nasıl olsa seneye yine lazım olacak o yüzden paylaşıyım istedim.
Kurban kesenin payına düşen eti islâmi kurala göre 3'e bölmek gerekiyor. Bunun 3 te 1'ini kendin evine ayırmalı, 3 te 1'ini zengin fakir ayırt etmeden akrabalarına dağıtmalı, diğer 3 te 1'inide fakir fukaraya dağıtmalı.

İslâmi kurala böldüm ama nasıl adil dağıtabilirim diye düşünürseniz, pratik ve adaletli dağıtma şeklini diğer yazımda belirtmiştim. Ama yine yazıyım. Dağıtılacak etin payını lop et dediğimiz kısımların hepsini kıyma çektirin, kemikli kısımları küçük küçük haşlamalık olacak şekilde kırdırın ve dağıtırken biraz kıymalık birazda haşlamalık olarak dağıtırsanız bana göre bu daha adil olur. Çünki bazı lop etler kimilerine fazla kimilerine az gidiyor yada kimilerine yağı çok kimilerine yağı az gidiyor buda benim içime sinmiyor doğrusu.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder