2/19/2021

Bastığım Toprağım Beni Affet Tanırmısın Sen Beni

  Hiç yorum yok
Bastığım Toprağım Beni Affet Tanırmısın Sen Beni
Faniyiz Hepimiz Fani Kim Kalmışki Dünyada Baki


Ben kendi düşüncelerime göre bu şiiri yorumlayacak olursam şöyle derim.
"şiiri yazan kişi nefs savaşı veriyor olabilir, şiiri yazan kişi dünya ve ahiret hayatı hakkında gidip geliyor, şiiri yazan kişi kibirlilerden bıkmış öğüt veriyor, şiiri yazan kişi neyin yalan neyin gerçek olduğunu anlamış veya şiiri yazan kişi herbirşeyin gerçeğini bulmuş bir insan olarak eşyanın hakikatını göstermeye çalışıyor olabilir" diyorum. Peki acaba ziyaretçilerimiz hangi düşüncede paylaşırlarsa seviniriz.

AFFET
Bastığım toprağım beni affet
Tanır mısın sen beni?
Ben, insan olmaya çalışan ben
Tutmasın kimseyi gaflet.

Uyanın etrafınıza bakın
Yalan dolan ne varsa bırakın
Faniyiz hepimiz fani
Kim kalmış ki bu dünyada baki?

Mal mülk sevdasına dalmayın
Dünya güzelliğine aldanmayın
Ölüm belki yarın, belki daha yakın
Benim dediğiniz bilin ki hak’kın.

Ne kötü tamah, hırs
Bu gün otur kaygısız
Bil ki kazandıkların faydasız
Can boğaza dayandığı gün.

Gönlüm titrer sevda ile
İçim yanar aşk ile
Adını anarım şevk ile
Ararım seni fuad ile.
Yazıldığı Tarih: 28.08.2006
Yazan N.T

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder