12/22/2021

Güvenlik Görevlilerinin Polis Olma Durumu Güvenlikçilerin Polisliği

  Hiç yorum yok
Güvenlik Görevlilerinin Polis Olma Durumu Güvenlikçilerin Polisliği
Güvenlik Görevlilerinin Polisliği

Savcı Selim Kiraz'ın öldürülmesi olayından sonra güvenlik görevlilerinin polis olma yolu açıldı. Artık güvenlik görevlisi olanlar polis olabilecekler.
Geçen gün televizyon haberlerini izlerken güvenlik görevlilerinin polis olabileceklerini haberine denk geldim. Ben çok sene önce güvenikçilerin ilerleyen senelerde polis olabileceklerini tahmin etmiştim. Tahminimdede yanılmadım.
Haberin devamını pek izleyemedim ama güvenlik görevlilerinin nasıl polis olabilecekleri konusunda yine bir tahminde bulunayım. Bana kalırsa yani tahminime göre, güvenlik görevlileri bir eğitime tabi tutulup, eğitim sonrasında sınav yapılır ve polisliğin genel şartlarına uyanlar polis olabileceklerdir.

Bir başka konu ise iş yeri veya şirketler kendi bünyesinde güvenlik oluşturacaklarmış. Bana kalırsa doğru bir uygulama olmaz. Çünki şöyle bir örnek verebilirim. Çoğunuz iş güvenliğini biliyorsunuzdur. İşgüvenliği birimleri, şirketlerin kendi bünyelerinde oluşturulmuş bir uygulama. Fakat iş güvenliği sorumlusuna işyerinden tam yetki verilmiyor. İş güvenliği sorumlusu "bu böyle olmaz" dese işyerindeki huzursuzluk artıyor. Göz yumsa, yarın öbürgün bir olay yaşansa sorumlu kişi olarak işgüvenliği sorumlusu gösteriliyor. Farzedelimki şehirdışı çalışma yapan şirketin iş güvenliği sorumlusu var diyelim. Ve bu iş güvenliği sorumlusu dışında işçilerin lideri konumunda amirler var diyelim. İş yerinin ve çalışanların güvenliğini işgüvenliği sorumlusu olan kişi sağlar ama malesef bu böyle olmuyor, çünki işgüvenliği sorumlusunun talep ettiği şeyleri amir ya kabul etmiyor yada talep edilenlere uymuyor. Hal böyle oluncada işgüvenliği sorumlusunu kimse takmaz oluyor.

Bu olay şimdide güvenlik görevlisi birimi oluşmasındada yaşanabilir diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder