9/09/2021

Sigarayı Çok Kolay Bırakmanın Yolu Varmı? Sigara Bırakma Yolu

  1 yorum
Sigarayı Çok Kolay Bırakmanın Yolu
Sigaradan En Kolay Nasıl Kurtulunur? Sigara Nasıl Bırakılır?

Benim çok çok yakınım bir süre önce sigarayı bıraktı. Ve sigarayı bıraktığından bu yana, sigarayı hiç ama hiç aramadı.
Çoğu insanın sigarayı bıraktığında rüyalarında sigara içtiğini bizzat kendim duydum ama bu yakınım rüyasında bile sigara içmediğini söylüyor.
Üstelik sigara bırakıldığında insan boşluğa düşüyor ve psikolojik depresyona girebiliyor. Fakat bu yakınımda ne öyle bir boşluk, nede bir psikolojik depresyondan eser bile yok.
Şimdi hemen hemen bu yazımı okuyan herkesin "acaba sigarayı nasıl bırakmış" dediğini duyar gibiyim. Fazla bekletmeden ve fazla merakta bırakmadan hemen yazayım.
Çok çok yakınım dediğim kişi benim kardeşimdir. Kardeşim sigarayı içmekten mutluluk duyan biridir. Ama sigarayı buna rağmen bırakma kararı alınca, Ankara'da bir semt polikliğinin sigarayı bırakma bölümünden randevu aldı. Bu semt polikliniği sanırım numune hastanesinindi.
Polikliniğe ilk gidişinde bir form doldurtmuşlar. Sigarayı bırakma bölümü psikiyatri bölümüyle beraber çalışıyorlar.
Form doldurduktan sonra, hemen tahliller isteniyor ve bir taraftanda psikiyatris ile görüşülüyor.
Tahlil sonuçlarına göre sigarayı bırakma bölüm doktoru ile psikiyatri doktorunun gelen tahlil sonuçlarını değerlendirerek ortak bir ilaç kararı veriliyor. Yani hastanın reçetesine ilaç yazılıyor ve bu ilaçların düzenli kullanılması isteniyor.
İlaçların kullanımı sırasındaki yani sigarayı bıraktığınız ilk 1 haftanın önemi büyük oluyor.
Doktorlar kardeşime yemeği yedikten hemen sonra sigara içmemesini aradan en az 1 saat geçtikten sonra içebileceğini söylemiş. Kardeşimde aynen öyle yaptı.
Şimdi kardeşim epeydir sigara kullanmıyor, canı istemediği gibi " BEN O KADAR ZAMANDIR NASIL İÇTİM BUNU" diyor. Bir başkasını sigara içerken görünce "ONLAR SİGARA İÇERKEN BEN BOĞULUYORUM" diyor. Valla kardeşim hayatından son derece memnun ve hiçte sigarayı bıraktığında depresyona falan girmedi. Çok Mutlu. Üstelik kardeşim sigarayı sanki içmiyor, adeta yiyordu... O bırakabildiyse herkes bırakır düşüncesindeyim.
Sigarayı bırakmayı en azından denemek isteyenler için tavsiyemiz, geç kalmadan bir kere olsun denesin. Belkide kardeşim gibi düşüneceklerdir onlarda. Herkese sağlıklı günler dilerim.!

1 yorum :

  1. en garanti yolu maraş otu ile bırakmak ben bu sayede bıraktım 6 sene oldu bırakalı

    YanıtlaSil