11/21/2013

Şah-ı Merdan Hz. Alinin Hayatı Hz. Ali Hakkındaki Hadisler

  Hiç yorum yok
Şah-ı Merdan Hz. Ali
Hz. Ali'nin Doğum Ölüm Tarihi ve Hz. Ali'nin Yaşamı Hayatı

Hz. Ali 599 tarihinde Mekke'de doğdu.
Hz. Ali'nin Annesi Fatıma'dır (Fatıma Bint Esed), Babası Ebû Talip'tir (Ebu Talip Bin Abdülmuttalip).
Ebû Talip, Hz. Muhammed S.A.V efendimizin amcası olur. Hz. Ali ve Hz. Muhammed S.A.V amca çocuklarıdır.
Hz.Ali dünyaya geldiğinde, Ali ismini kimin verdiği konusunda 2 ayrı görüş vardır. Birinci görüş Ebû Talip'e Ali ismi ilham olmuştur. İkinci görüş ise Ali ismini Hz. Muhammed S.A.V vermiştir.
Hz. Ali'nin babası Ebû Talip, Peygamber Muhammed S.A.V Efendimizi 43 yıl himayesine alıp koruyan kişidir.
Hz. Ali; hutbeleri, sözleri ve emirlerinin topladığı Nechül Belağa isimli kitapta Peygamber Hz. Muhammed S.A.V efendimiz hakkında şöyle buyurmuştur. "Çocuktum henüz, o beni bağrına basar, yatağına alırdı, beni koklardı, lokmayı çiğner, ağzıma verir yedirirdi... Ben de her an, devenin yavrusu, nasıl anasının ardından giderse, onun ardından giderdim; o her gün bana huylarından birini öğretir ve ona uymamı buyururdu. Her yıl Hira Dağı'na çekilir, kulluğa koyulurdu. Onu ben görürdüm, başkası görmezdi."
Hz. Ali Şi'a ve Alevi kesimine göre Kabede dünyaya gelen tek kişidir ve islâmda iman eden ilk kişidir. Sünni kesime göre ise Hz. Ali, Peygamber Muhammed S.A.V efendimizin eşi Haticeden sonra iman etmiş olmakla, iman eden 2. kişi olmuştur.
Mekke halkının Hz. Muhammed'i katletme kararı alınca, Hz. Ali canından olma pahasına Hz. Muhammed'in yatağına yatar. Bu konuda bazı Kur-An tefsircilerine göre Allah'u Teala Hz. Ali'nin bu fedakarlığına bir ayet indirmiştir. "İnsanlardan öylesi de vardır ki, Allah’ın rızasını arayıp kazanmak amacıyla canını satar." (Bakara/207.
Hz. Ali ve Hz. Muhammed S.A.V efendimizin kızı Fatıma ile evlendi. Hz. Ali ve Fatıma evliliğinden 1 sene sonra Hasan dünyaya geldi.

Hz. Ali'nin Hz. Fatıma'dan Olan Çocukları Kimler ve İsimleri Nedir?
1- Hasan
2- Hüseyin
3- Zeynep
4- Ümmü Gülsüm
5- Rukiyye
Hz. Ali, Hz. Fatıma vefat edene kadar başka hiçbir kadınla evlenmemiştir.

Hz. Ali'nin, Ümmü'l Benin Bint-i Nizam'dan Olan Çocukları Kimler ve İsimleri Nedir?
1- El Abbas
2- Cafer
3- Abdullah
4- Osman

Hz. Ali'nin Leyla Bint-i Mes'ud'dan Olan Çocukları Kimler ve İsimleri Nedir?
1- Abdullah
2- Ebû Bekir

Hz. Ali'nin Esma Bint-i Umeys'den Olan Çocukları Kimler ve İsimleri Nedir?
1- Yahya
2- Muhammedul-Asgar

Hz. Ali'nin Ümame'den Olan Çocukları Kimler ve İsimleri Nedir?
1- Muhammedul Evsat

Hz. Ali'nin Havlet Bint Ca'fer'den Olan Çocukları Kimler ve İsimleri Nedir?
1- Muhammed bin el-Hanifiyye

Hz. Ali'nin Ümmü Said'den Olan Çocukları Kimler ve İsimleri Nedir?
1- Ümmüt-Hüseyin
2- Büyük Remle

Hz. Ali İslâmiyette büyük ve önemli görevler üstlenmiş, hemen hemen bütün savaşlara katılmış ve savaşlarda sancaktar olmuştur. 3. halife olan Osman ibn-i Affan'a düzenlenen suikast sonucu vefat etmesiyle, Hz. Ali 4. halife seçilerek İslâm devletinin başına geçmiştir.
Hz. Ali İslam dünyasında; imanlı, adaletli, ülke yöneten, dürüstlüğü, Savaşçılığı, cesaretliliği ve ilmi ile anılmakta ve bilinmektedir.
Hz. Muhammed S.A.V her ne kadar ölümünden sonra halife olarak Hz. Ali'yi işaret eden sözler söylesede, Hz. Muhammed'in ölümünden sonra hemen Hz. Ali'nin halife olması saltanatlık doğuracağı görüşü ile Hz. Ali'nin halifeliği ertelenmiştir.

Hz. Ali Hakkındaki Hadisler Nelerdir?
1- "Ben hikmetin şehriyim, Ali ise kapısıdır."
2- "Ali’yi ancak mümin olan sever ve ona ancak münafık olan buğzeder"
3- "Ali’yi sevmek ateşin odunu yaktığı gibi Müslümanların günahını yok eder"
4- "Ali’ye düşman olanın düşmanı Allah’tır"
5- "İlim on kısım. Dokuzu Ali’de biri diğer halktadır. O bu biri de onlardan iyi bilir"
6- "Ali’yi seven beni sevmiştir. Ona düşmanlık bana düşmanlıktır. Onu inciten beni incitmiştir. Beni inciten de Allahü teâlâyı incitmiş olur"
7- "İmanın birinci alameti Ali’yi sevmektir"
8- "Ben kimin dostu isem Ali’de onun dostudur"
9- "Ya Ali! Hayatın benimle, ölümün benimledir"
10- "Ali dünyada ve ahrette kardeşimdir."
11- "Her kim Ali’ye eziyet ederse bana eziyet etmiş olur"
Kaynak: vikipedi
Yazının kaynağına "http://tr.wikipedia.org/wiki/Ali" adresinden ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder