9/11/2021

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Mezunu Resmi İş Özel Sektör İş Alanı

  Hiç yorum yok
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Mezunu ataması
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Meslek Bilgisi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Mezunu Nerelerde Çalışır?

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği bölümü puan türü YGS-4 tür.

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümünü Tercih Edenlerde Olması Gereken Özellikler Nelerdir?
Sözel ifade yeteneği gelişmiş, sosal bilimlere ilgili ve bu alanlarda başarılı, düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde anlatabilen, dikkatli, işine özen gösteren, insanlarla iyi iletişim kurabilen, sevecen, hoşgörülü, sabırlı, öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kişiler olmaları gerekmektedir.

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümünde Okutulan Dersler Nelerdir?
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği bölümünde genel kültür dersleri yanı sıra; tefsir usulü, hadis usulü, İslâm dini esasları, İslâm ahlâkı, İslâm tarihi, mantık, felsefe tarihi, dinler tarihi, hadis, İslâm mezhepleri tarihi, tasavvuf tarihi gibi dersler okutulmaktadır. Ayrıca İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği programı boyunca, eğitim psikolojisi değerlendirme ve rehberlik, genel öğretim metodları, özel öğretim metodları, ölçme ve değerlendirme gibi öğretmenlik meslek bilgisi kazandıran derslerde görülmektedir.

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Mezunlarının Çalışma Alanları, İmkanları Meslekte İlerleme
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği bölümünü bitirenlere "DİN KÜLTÜRÜ VE AHLÂK BİLGİSİ ÖĞRETMENİ" ünvanı verilir. Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmeni görev yaptığı okulda öğrencilere Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan öğretim programları çerçevesinde alanı ile ilgili bilgi, beceri ve tutumlar kazandırır. Bunun için öğrenme ortamları hazırlar, öğrencilerinin başarılarını değerlendirir ve başarıyı artırıcı önlemler alır, mesleğindeki gelişmeleri izler ve bunların öğretim programlarına yansıtılmasına çalışır.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder