10/22/2013

Üniversite Tercih Kılavuzu 142 Numaralı Özel Koşul ve Açıklamalar Anlamı

  Hiç yorum yok
Tercih Kılavuzu 142 Numaralı Özel Koşul ve Açıklamalar
Üniversite Koşul ve Açıklama 142

Üniversite sınavına giren bir öğrenci yayınlanan tercih kıavuzunda yer alan özel açıklama bölümünde yazılmış olan rakamların neyi ifade ettiğine dikkat ederek tercih kılavuzunu doldurmaları gerekir. Bu şartlar koşullar tercih edilen üniversitenin öğrencide aradığı veya uyguladığı kriterlerdir.

Aşağıda ÖSYM üniversite kontenjan ve tercih kılavuzunda yer alan koşul ve açıklamlardaki rakamların (sayıların) anlamı yer almaktadır.

Yükseköğretim Programı Tercih Kılavuzu Özel Şartlar Koşullar ve Açıklama 142
Koç Üniversitesi’nde eğitim-öğretim ücrete tabidir. 2013-2014 ders yılında yerleştirilen öğrenciler için eğitim-öğretim ücreti Tıp Fakültesi dışındaki programlar için KDV dâhil 36.500 TL’dir; Tıp Fakültesi 2013-2014 ders yılı eğitim-öğretim ücreti KDV dâhil 50.300 TL’dir. Yıllık ücretlerin yarısı Güz Dönemi başında, geri kalanı Bahar Dönemi başında ödenir. Yurtlar ücretlidir. Koç Üniversitesinde burslar karşılıksız olup normal eğitim-öğretim süresince devam eder. Bu süre Yabancı Dil Hazırlık Programı okuyacak öğrenciler için Hazırlık Programı süresi (en fazla iki yıl) artı dört yıl (Tıp Fakültesi için Hazırlık Programı süresi artı altı yıl); Hazırlık Programı’nda okumadan birinci sınıftan başlayan öğrenciler için dört yıldır (Tıp Fakültesi için altı yıldır); çift anadal yapan öğrenciler için burs süresi Hazırlık Programı (en fazla iki yıl) artı beş yıldır (Tıp Fakültesi için Hazırlık Programı süresi artı yedi yıldır). Derslere devamlılık gösteren öğrenciler akademik başarısızlıktan dolayı yukarıda belirtilen sürelerin dolmasından önce burs kaybı yaşamazlar. Koç Üniversitesi programlarına burslu olarak yerleştirilen öğrenciler Üniversitenin başka bir programına yatay geçiş yaptıklarında burs hakları devam edebilir. Herhangi bir burs (tam, destek (%50 burslu) veya kısmi (%25 burslu)) kontenjanından Koç Üniversitesi’nin bir lisans programına yerleşip bu programı tamamlamış veya programdan ayrılmış olanlar tekrar Koç Üniversitesi lisans programlarına yerleştikleri takdirde ikinci kez herhangi bir burs imkânından yararlanamazlar. Daha önceki yıllarda Türkiye’de bir lisans programına yerleştirilmiş olan öğrenciler Koç Üniversitesi’nin bir lisans programına tam burs kontenjanından yerleştirilirlerse herhangi bir burs imkânından yararlanamazlar. Eğitim-öğretim, yurt ücretleri ve burslar her yıl Mütevelli Heyeti tarafından, maliyet artışları ile o yılın Üniversite bütçesi göz önünde tutularak saptanır. Başarı Bursları: Koç Üniversitesi’nin tam burslu programlarına yerleştirilen öğrencilere sağlanan burs; (a) eğitim-öğretim ücretini, (b) masraflarına katkı olarak 10 ay süreyle aylık burs desteğini, (c) öğrencilerin yurtlarda ücret ödemeden kalmasını kapsar. Başarı bursları kategorileri: Semahat-Nusret Arsel ve Suna-İnan Kıraç Üstün Başarı Bursu: Koç Üniversitesi’nin çeşitli programlarına Tam Burslu olarak en üst sıralamalarda yerleştirilecek 30 öğrenciye verilecektir. Bursların en az 3’er adedi Hukuk ve Tıp Fakültelerine ayrılmıştır. Semahat-Nusret Arsel ve Suna-İnan Kıraç Üstün Başarı Bursu; (a) eğitim-öğretim ücretini, (b) masraflarına katkı olarak 10 ay süreyle ayda 600 TL burs desteğini, (c) öğrencilerin arzu ettikleri takdirde yurtlarda 2 kişilik odalarda ücret ödemeden kalmasını, (d) öğretimleri süresince ders kitabı giderlerini, (e) 2013-2014 ders yılında bir seferlik 2.000 TL’lik giriş başarı ödülünü kapsar. Tam Burslu bir programa yerleştirilen öğrenci, yerleştirildiği puan türünden LYS sıralamasında ilk 300 öğrenci içindeyse Özel Başarı Bursundan yararlanır. Özel Başarı Bursu; (a) eğitim-öğretim ücretini, (b) masraflarına katkı olarak 10 ay süreyle ayda 530 TL burs desteğini, (c) öğrencilerin arzu ettikleri takdirde yurtlarda 2 kişilik odalarda ücret ödemeden kalmasını, (d) öğretimleri süresince ders kitabı giderlerini, (e) 2013-2014 ders yılında bir seferlik 1.500 TL’lik giriş başarı ödülünü kapsar. Tam Burslu bir programa yerleştirilen öğrenci, yerleştirildiği puan türünden LYS sıralamasında ilk 1000 öğrenci içindeyse Yüksek Başarı Bursundan yararlanır. Yüksek Başarı Bursu; (a) eğitim-öğretim ücretini, (b) masraflarına katkı olarak 10 ay süreyle ayda 480 TL burs desteğini, (c) öğrencilerin arzu ettikleri takdirde yurtlarda ücret ödemeden kalmasını, (d) öğretimleri süresince ders kitabı giderlerini kapsar. Koç Üniversitesi’nin Tam Burslu programlarına yerleştirilen öğrencilere sağlanan burs; (a) eğitim-öğretim ücretini, (b) masraflarına katkı olarak 10 ay süreyle ayda 430 TL burs desteğini, (c) öğrencilerin arzu ettikleri takdirde yurtlarda ücret ödemeden kalmasını kapsar. LYS sonucunda Koç Üniversitesi’ne yerleştirilen ve Uluslararası Bakalorya (IB) diploması olan ve diploma notu 34 veya üstü olan öğrencilerin eğitim ücretlerine %25 burs indirimi verilir; Abitur diploması olan ve diploma notu 2 veya daha iyi olan öğrencilerin eğitim-öğretim ücretlerine %25 burs indirimi verilir; Matura (Reifeprüfung) diploması olan ve diploma notu 2.0 veya daha iyi olan öğrencilerin eğitim-öğretim ücretlerine %25 burs indirimi verilir; Fransız Bakalorya sınavını alan ve sınav notu 14 veya daha iyi olan öğrencilerin eğitim-öğretim ücretlerine %25 burs indirimi verilir. LYS sınavı sonucunda Koç Üniversitesi’nin burssuz, destek burslu (%50 burslu) ya da kısmi burslu (%25 burslu) programlarına yerleştirilen öğrencilere programlarındaki akademik dönem sonundaki başarı sıralamalarına dayanarak bir sonraki dönem için eğitim-öğretim ücretine tam veya kısmi burs indirimi verilebilir. LYS sonucunda Koç Üniversitesi’nin burssuz programlarından birine girme hakkı kazanan ve daha önceki yıllarda Türkiye’de bir lisans programına yerleştirilmemiş olan şehit çocukları Tam Burslu olarak kabul edilir. Koç Üniversitesi, öğrencilerine üniversitenin çeşitli bölümlerinde yarı zamanlı çalışarak deneyim ve gelir elde etme imkânı da sunmaktadır. Her akademik dönem başında Kitap Bursu başvurusu yapan öğrenciler ihtiyaç durumlarına göre değerlendirilir ve kitap giderleri kısmi ya da tam olarak karşılanır. Kitap Bursu miktarı ve verilecek öğrenci sayısı her dönem için yeniden gözden geçirilebilir. Kitap burslarının yanı sıra tam burslu öğrencilere ihtiyaç durumlarına göre ek destek sağlanabilir. Öğrenci Başarı Burslu programlar dışında bir programa yerleştirilmiş ve yerleştirildiği puan türünden (DİL puan türleri hariç) LYS sıralamasında ilk 300 içindeyse ücret ödemeden ve ilk 1000 içindeyse yurt ücretinin yarısını ödeyerek yurtlarda kalabilir. DİL puan türleri ile yerleştirilmiş öğrenciler LYS sıralamasında ilk 100 içindeyse yurt ücretinin yarısını ödeyerek yurtlarda kalabilir. IB diploma notu 37 veya üstü, Fransız Bakaloryası sınav notu en az 17 veya üstü (Fen ve Matematik Bölümleri’nden en az 16 olmak koşulu ile), Matura diploma notu 1,5 veya daha iyi veya ABITUR diploma notu 1,5 veya daha iyi olan ve LYS sonuçları ile Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü’ne yerleştirilmiş olan öğrenciler, Üniversitemize kayıt sırasında belirtmeleri durumunda ve birinci yılın sonunda not ortalamalarının 4,00 üzerinden en az 3,50 olması koşuluyla Tıp Fakültesi’ne doğrudan geçiş yapabilirler. IB diploma notu 37 veya üstü, Fransız Bakaloryası sınav notu en az 16 veya üstü, Matura diploma notu 1,5 veya daha iyi veya ABITUR diploma notu 1,5 veya daha iyi olan ve LYS sonuçları ile Hukuk Fakültesi ile aynı puan türü ile öğrenci kabul eden bir bölümüne yerleştirilmiş olan öğrenciler, Üniversitemize kayıt sırasında belirtmeleri durumunda ve birinci yılın sonunda not ortalamalarının 4,00 üzerinden en az 3,50 olması koşuluyla Hukuk Fakültesi’ne doğrudan geçiş yapabilirler. IB diploma notu 36 veya üstü, Fransız Bakaloryası sınav notu en az 14 veya üstü (Fen ve Matematik Bölümleri’nden en az 16 olmak koşulu ile), Matura diploma notu 2,0 veya daha iyi veya ABITUR diploma notu 2,0 veya daha iyi olan öğrenciler, Üniversitemize kayıt sırasında belirtmeleri durumunda ve birinci yılın sonunda not ortalamalarının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması koşuluyla Mühendislik Fakültesi programlarına doğrudan geçiş yapabilirler. IB diploma notu 34 veya üstü, Fransız Bakaloryası sınav notu en az 14 veya üstü, Matura diploma notu 2,0 veya daha iyi veya ABITUR diploma notu 2,0 veya daha iyi olan öğrenciler, Üniversitemize kayıt sırasında belirtmeleri durumundave birinciyılınsonunda not ortalamalarının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması koşuluyla İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Fen Fakültesi ve İnsani Bilimler ve Edebiyat Fakültesi programlarına doğrudan geçişyapabilirler. Hemşirelik Yüksek Okulu’ndan diğer programlara geçiş yapılamaz. Üniversitemize burssuz olarak yerleştirilen öğrencilerden herhangi birinin, ailesinin durumunda ciddi bir olumsuz mali değişiklik olduğu takdirde,çok sınırlısayıda öğrenciye Burs Komitesi’nce tam veya kısmi ihtiyaç bursu verilebilir. Üniversiteye yeni giren öğrenciler ilk yıllarını tamamlamadan bu burstan yararlanamazlar. Burslarla ilgiliayrıntılıbilgilere üniversitenin internet adresindenulaşılabilir.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder