10/28/2013

3 Kıtalık 10 Kasım Şiirleri, 10 Kasım 3 Kıtalık Okul Şiirleri

  5 yorum
10 Kasım 3 Kıtalık Okul Şiirleri
 İlköğretim Kademesi İçin 10 Kasım Şiirleri

4-5-6-7-8 sınıflar için 10 Kasım Atatürk şiirleri 3 kıtalık şiirler.
10 Kasım Atatürk'ü Anma günü, 3 kıtadan oluşan 10 kasım şiirleri.

ATAM SEN RAHAT ET
Bir sonbahar gününde bizleri
Bizleri bırakıp gitmişsin
Her Türkün kalbinde
Bir yer edinmişsin

Atam her 10 kasımda
Bu millet seni anar
Saat dokuzu beş geçe
Her Türk sana ağlar

Bu vatan sana emanet
Atam sen yerinde rahat et
Biz Türk çacukları var oldukça
Seni unutmaz bu millet.

***

ATATÜRK YAZAR
Sordum seni;
Dağına, taşına Türkiye’min,
Herkes kendinden emin,
Yükseldi gür sesler;
Umutlar, sevgiler:
O biziz, O bizleriz.
Hepimiz bir parçayız
Atatürk’ten,
Bütün doğa,
Atatürk’ü anar,
Atatürk’ü şaşar.
Herşeydir OTürkiyem’de.
Göller, ırmaklar, ormanlar.
İmza imza Atatürk yazar.
Yazan: M. Vasfi Saral

***

ATATÜRK
Mutluyum Atatürk’ ün sayesinde
Sınıfımdayım masamdayım
O yüce insan olmasa...
Kurtardı Atatürk bizi
Şimdi okulumun kucağındayım
Öğretmenimin sınıfındayım
Yüce insan Atatürk olmasa
Atatürk ün sayesinde mutluyum
Okuma yazma biliyorum
Her sabah ne mutlu türküm diyene diyorum
O yüzden Atatürk’ e çok teşekkür ediyorum
Yazan: Büşra Ezgi Alev

***

10 KASIM
Yıl otuz sekiz On Kasım Perşembe
Hatırdan çıkmayacak bir sonbahar.
Sarsılıyor İstanbul yedi tepe,
Yaman esmiş Dolmabahçe’de rüzgar.

Gerçek olamaz, olsa olsa bir düş,
Dokuzu beş geçe Atatürk ölmüş.
Böyle toptan bir yas nerede görülmüş,
Beraber ağlıyoruz kurtlar, kuşlar.

Bu memlekete en çok hizmet eden,
Bu aşk ile dağlara gücü yeten,
On sekiz milyonun omzunda giden
Atam, Ankara sırtlarında yatar.
Yazan: İlhan Demiraslan

***

ATATÜRK ŞİİRİ
Bayrak yarıya çekilmiş,
Atatürk’üm öldü diye,
En son yaprak da dökülmüş,
Atatürk’üm öldü diye

Sürü yas tutmuş ovada,
Kuşlar susmuşlar yuvada,
Rüzgar esmez olmuş dağda,
Atatürk’üm öldü diye.

Irmaklar yaslı çağlamış,
Ağaçlar sessiz ağlamış,
Vatan karalar bağlamış,
Atatürk’üm öldü diye
Yazan: Mehmet Necati Öngay

10 KASIM
Atam seni çok seviyoruz!
Türk ordusu ile savaştın.
Atam!seni saygı ile anıyoruz.
Türk cumhuriyetini kurdun.
Ülkemizi korodun.
Ruhun hep cennette olsun.
Keşke seni görebilseydim

***

ATATÜRK ÇOCUKLARI
Özgürlük şarkısı bizim şarkımız
Yurt için ulus için hep çalışırız
Vatanı yükseltmek tek amacımız
BizlerAtatürk çocuklarıyız

Dostlukla dopdolu yüreklerimiz
Dünya çocukları hep kardeşimiz
Barıştan yana inançlarımız
Bizler Atatürk çocuklarıyız

Çınınlayacak sesimiz dünyada yurtda
Uzanacak ellerimiz evren boyunca
Uygarlık yönünde bir meşaleyi
Bizler Atatürk çocuklarıyız.

kaynak:egitimhane

5 yorum :

  1. Çok güzel bir site fakat buradan yazmayacağım

    YanıtlaSil
  2. napcannnnnnnnnnn benim yorumumu

    YanıtlaSil
  3. iğrenç itane beğendim tek

    YanıtlaSil
  4. güzel ama daha güzel sitelerde var hatta ben de kendi sitemi koydum ama insanın kendi sitesinde cevaplamak sıkıcı geliyor

    YanıtlaSil