9/10/2021

Arapça Öğretmenliği Mesleği Hakkında Detaylı Bilgi

  Hiç yorum yok
Arapça Öğretmenliği
Arapça Öğretmenliği Çalışma Alanları ve İmkanları

Arapça öğretmenliği bölümünün puan türü DİL-3 tür.
Bu bölümün amacı: Arap diliyle ilgili okuma yazma ve sözlü iletişim becerilerine ilişkin eğitim-öğretim hizmetlerini vererek alanında uzman kişiler yetiştirmektir.

Arapça Öğretmenliği Bölümünü Tercih Edenlerde Olması Gereken Özellikler Nelerdir?
Üst düzeyde yazılı ve sözlü iletişim becerilerine sahip olması, yabancı dil ve kültürlere ilgili olması, eğitim alanında gelişime açık olması, ekip çalışmasına yatkın olması, sabırlı, öğretmekten haz duyan, yazılı metinler üzerinde uzun süre çalışabilme isteğine sahip olması, güçlü kuvvetli belleğe ve okuduğunu anlama yeteneğine sahip olması, eğitimde kullanılan, üretilen teknolojileri bilmesi gerekir.

Arapça Öğretmenliği Bölümünde Okutulan Dersler Nelerdir?
Dil bilgisi, arap edebiyatı, Arapça-Türkçe çeviri, Türkçe-Arapça çeviri, çağdaş arap toplumu, eğitim bilimine giriş, eğitim psikolojisi, Türk eğitim tarihi, bilimsel araştırma yöntemleri, özel öğretim yöntemleri ve sınıf yönetimi.

Arapça Öğretmenliği Kariyer İmkanı ve Çalışma Alanları Nerelerdir?
Arapça öğretmenliği bölümünden mezun olanlar İmam hatip liselerinde, arap dünyasıyla ticari, ekonomik ve kültürel işleri yürüten kurum, kuruluş ve işletmelerde görev alabilirler.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder