9/09/2021

Öğrenci Yerleştirmede Ek Puan Hesaplaması

  Hiç yorum yok
Öğrenci Yerleştirmede Ek Puan
Öğrenci Yerleştirmede Ek Puanlar Nasıl Hesaplanacak?

Her aday için hesaplanmış olan ortaöğretim başarı puanı, 0,12 ile çarpılarak sınav puanlarına katılacak ve böylece adayların yerleştirme puanları hesaplanacaktır. Bir mesleğe yönelik program uygulayan ortaöğretim kurumlarının mezunları, yükseköğretim kurumlarınca saptanacak alanlarda bir yükseköğretim programına yerleştirilirken ortaöğretim başarı puanının (OBP)  0,06 katsayısı ile çarpımından elde edilecek ek puanlar yerleştirme puanlarına eklenecek. Diploma notu 100 olan meslek lisesi öğrencisine ek puan olarak 100x5=500x0,06=30 puan gelir.
Önemli Not: Bu ek puanlardan faydalanmak için adayların ilgili puan türünde 180 veya üzeri puan almış olmaları gerekiyor. Sınavsız geçiş ile 2012 ÖSYS ile yükseköğretim programına yerleştirilen adayın ortaöğretim başarı puanlarına (OBP) uygulanacak katsayılarda herhangi bir değişiklik yapılmayacak. Açık öğretim kontenjan sınırlaması olmayan programlar hariç 2012 ÖSYS puanı veya özel yetenek sınavı sonucu ile yükseköğretimprogramına yerleştirilen adaylar 2013 ÖSYS puanları ile yükseköğretimprogramlarına yerleştirilirken ortaöğretim başarı puanına (OBP) uygulanacak katsayılar yarıya düşürülecek.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder