12/22/2021

İnsanlar Neden Değişti İnsanlar Niye Kavgacı?

  Hiç yorum yok
İnsanlar Neden Değişti İnsanlar Niye Kavgacı?
İnsanların Değişmesine Sebep Nedir? İnsanlar Neden Saldırgan Gergin?

Uzun zamandır insanları gözlemliyorum ve özelliklede yeni nesil gençlerinin tahammülsüzlüklerini, saldırganlıklarını, hırçınlıklarını, öfkeli durumlarını, gerginliklerini, huzurluklarının olduğunu izledim. Yeni neslin gençlerindeki bu gerginlikler uyumsuzlukların sebebini, ailelerinin çocuklarının nefslerini beslediğini düşünüyordum. Yani her istediklerini yapmaları yerine getirmeleri gibi... Tabiki nefsin beslenmeside bir etken ama son zamanlarda biraz televizyon izleyim dedim ve her ne kanalı açtıysam bir takım yarışmaların olduğunu ve bu yarışmalarda, yarışmacıların fazlasıyla olumsuz tavır ve davranışlarını gördüm. Bu benim stilim, ver fırına, ana ocağı, benim tarzım vs gibi yarışmalarda yarışan gençler haddinden fazla programları izleyen gençleri ve hatta çocukları bile saldırgan, gergin, tahammülsüz, hırçın, öfkeli, huzursuz, saygısız olmalarını sağlayacak kadar kötü tavırlar sergilemekte. RTÜK gereksiz programları gereksiz biçimde denetleyeceğine, toplum davranışlarını bozacak, ahlaki değerlerin kaybolbasına yüz tutacak bu tür programları acaba neden yayınlanmasına müsade ediyor? Neden reyting uğruna yapılan bu sataşmaların gençlerin üzerinde çok kötü etkisinin olacağını düşünmüyor?
Bugün bir yemek yarışmasında yarışmacı olan bir erkek, diğer yarışmacı bir bayana "tapozlama dalarım" dedi. Bu nasıl bir mantık? O dalmaya meraklı erkek müsvettesi, acaba karşısındaki rakip bayanın evli olabileceğini düşünmüyormu? Acaba o erkek müsvettesi, bir erkeğin kendi eşine veya kız kardeşine böyle hitap edildiği zaman nasıl davranış gösterir? Asla bu tür tavırlar kabul edilemez.
Ama bu tür toplum davranışlarını bozacak programları bizler izlersek, çocuklarımız izlerse ileride çok daha kötü bir toplumla karşı karşıya kalacağız.
Yakında bir arkadaşımıza "Nasılsın?" dediğimizde o arkadaşımız elinde ne varsa kafamıza vurmazsa iyi...
Televizyon kanallrına buradan bir çağrı yapmak istiyorum. "Lütfen toplum davranışlarını olumsuz yönde etkileyen değil, toplumca hoşgörü, anlayış, saygıyı vurgulayan yayınlar yapın. Aksi taktirde gün gelir reytink uğruna yaptığınız bu programlar yani kendi silahınız bir gün gelir sizi yaralar. Çünkü sizlerinde çocukları bu programları izleyecektir. Sizler gibi reytingi düşünen başka yapımcıların programlarıda, sizlerin çocuklarının izlemesine vesile olur. Sizin yarattıklarınız sizi yaralar. Lütfen ahlaki değerlerimizi yerle bir eden toplum davranışlarını kötü yönde etkileyen programları yapmayın"
Ben kendi adıma Ses yarışmaları, belgeseller, eski Türk filmleri dışında kesinlikle televizyon izlememeye karar verdim. İnsanları değiştiren bu programları izleyip izlememek kendi kararınızdır.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder