3/03/2014

Üniversite Tercih Kılavuzu Özel Koşul ve Açıklamalar 52 Anlamı

  Hiç yorum yok
Açıklamalar 52 Anlamı
Üniversite Koşul ve Açıklama 52

Üniversite sınavına giren bir öğrenci yayınlanan tercih kıavuzunda yer alan özel açıklama bölümünde yazılmış olan rakamların neyi ifade ettiğine dikkat ederek tercih kılavuzunu doldurmaları gerekir. Bu şartlar koşullar tercih edilen üniversitenin aradığı veya uyguladığı kriterlerdir.

Aşağıda ÖSYM üniversite kontenjan ve tercih kılavuzunda yer alan koşul ve açıklamlardaki rakamların (sayıların) anlamı yer almaktadır.

Yükseköğretim Programı Tercih Kılavuzu Özel Şartlar Koşullar ve Açıklama 52
İstanbul Aydın Üniversitesi'nde eğitim-öğretim ücretlidir. 20132014 eğitim-öğretim Yılı'nda; Mühendislik-Mimarlık Fakültesi'ne bağlı bölümlerin öğretim ücreti 20.420.-TL, Fen-Edebiyat Fakültesi, Eğitim Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi ve İletişim Fakültesi'ne bağlı bölümlerin öğretim ücreti 20.260.-TL, Güzel Sanatlar Fakültesi ile YabancıDiller Yüksekokulu'na bağlı bölümlerin öğretim ücreti 18.270.-TL, Sağlık Bilimleri Fakültesi'ne bağlı bölümlerin öğretim ücreti 16.000.-TL ve Hukuk Fakültesi'nin öğretim ücreti 25.000.-TL'dir. Diş Hekimliği Fakültesi'nin öğretim ücreti ise 35.000.-TL'dir. Anadolu BİL Meslek Yüksekokulu'na bağlı tüm programların öğretim ücreti 9.135.-TL'dir. Adalet Meslek Yüksekokulu'nun öğretim ücreti 11.820.-TL ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu'na bağlı tüm programların öğretim ücreti 10.750.-TL'dir. Uzaktan Öğretim yapılan önlisans programlarının öğretim ücreti 3.760.-TL'dir. Uzaktan öğretim programlarını tercih edecek öğrencilerin internet erişimli kişisel bilgisayar kullanma olanağına sahip olmaları gerekmektedir. Tüm lisans programlarının İngilizce Hazırlık Öğretim ücreti 18.000.-TL ve önlisans programlarının İngilizce Hazırlık Eğitimi gündüz ve ikinci öğretim ücreti 9.135.-TL'dir. Bu ücretlere (% 8) KDV dahil değildir. Önlisans ve lisans öğrencilerinden isteyenler ilave ücreti ödemek kaydıyla İngilizce Hazırlık eğitiminin bir veya iki kurunu yurtdışında alabilirler. İstanbul Aydın Üniversitesi başarıyı ödüllendiren burslar vermektedir. a) Onur Bursu: İstanbul Aydın Üniversitesi'nin lisans programlarından DİL puanı ile öğrenci alınan bölümler dışındaki lisans programlarından birini tercih eden ve ÖSYM tarafından yerleştirilen, kesin kayıt yaptıran ve öğrenimini İstanbul Aydın Üniversitesinde sürdüren öğrencilerden olup, YGS (EK Puan hariç) ve LYS sonuçlarına göre; İlk 500 içerisindeki adaylar; İstanbul Aydın Üniversitesi'nde ücretsiz lisans eğitimi Yurtdışında ücretsiz yüksek lisans ve doktora eğitimi (İstanbul Aydın Üniversitesi'nin belirleyeceği Üniversitelerde) Aylık 500.-TL Burs desteği 501 ile 1000 arasındaki adaylar; İstanbul Aydın Üniversitesi'nde ücretsiz lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimi Yurtdışında ücretsiz yüksek lisans eğitimi (İstanbul Aydın Üniversitesi'nin belirleyeceği Üniversitelerde) Aylık 500.-TL Burs desteği 1001 ile 5000 arasındaki adaylar; İstanbul Aydın Üniversitesi'nde ücretsiz lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimi görecektir. 5001 ile 10000 arasındaki adaylar; İstanbul Aydın Üniversitesi'nde lisans, yüksek lisans ve doktora öğrenimlerini % 50 burslu olarak göreceklerdir. b) İstanbul Aydın Üniversitesi'nin önlisans ve lisans programlarından birini; birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci sırada tercih ederek ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sonucu tercih edilen bölüme (Okul Öncesi Öğretmenliği, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Psikoloji, Hukuk, Mimarlık, Diş Hekimliği, Adalet Meslek Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu'na bağlı bütün programlar hariç). Yerleşme sırasına bakılmaksızın % 30, oranında öğrenimleri süresince destek bursu verilecektir. c) İstanbul Aydın Üniversitesi'nin tüm lisans programlarına kesin kayıt yaptıran: Türk Silahlı Kuvvetleri, Emniyet Teşkilatı ve Milli Eğitim Mensuplarının çocuklarına, Şehit ve Gazi çocuklarına ve kardeş olanlara; Önlisans programları için öğretim ücretinin % 10'u, Lisans Programları için öğretim ücretinin % 5'i, oranında eğitime destek bursu verilecektir. Terör şehidi çocukları ve kardeşlerine lisansta 10 öğrenci, önlisansta 20 öğrenci olmak üzere 30 öğrenciye ilgili birimlerce onaylanmak kaydı ile % 100 burs verilecektir. d) İstanbul Aydın Üniversitesi'nin burssuz programlarını kazanan öğrencilerden olup, ulusal ve uluslararası yarışmalarda altın madalya alan ve Milli Sporcu olan öğrencilere Mütevelli Heyet tarafından belirlenen miktarda “Sporda Başarı Bursu” verilir. e) TÜBİTAK'ça tesbit edilen uluslararası yarışmalarda altın, gümüş ve bronz madalya alan ve ödül aldıkları alanlardaki üniversitemizin bölüm/programlarını tercih eden ve kayıt yaptıran öğrencilere öğrenimleri süresince öğretim ücretinin % 10'u kadar teşvik bursu verilecektir. f) Lise ve dengi okulların birincilerinden olup, İstanbul Aydın Üniversitesi'nin önlisans ve lisans programlarını 1. 2. 3. 4. ve 5. sırada tercih eden ve kayıt yaptıran öğrencilere, yerleşme sırası ne olursa olsun öğretim ücretinin % 30'u kadar burs verilecektir. g) Kurucu Vakıf Bursu: İstanbul Aydın Üniversitesi'ne burssuz olarak ÖSYM tarafından yerleştirilen ve kayıt yaptıran öğrencilere, öğrenim durumu ve ödeme güçlükleri göz önünde bulundurularak, kurucu vakfın belirleyeceği sayıda ve miktarda kurucu vakıf bursu verilmektedir. h) İstihdam piyasasındaki gelişmelere bağlı olarak; öğrencilerimize sektörün ihtiyaç duyduğu alanlarda sertifika eğitimi olanakları sunulur. Öğrenci, birden fazla burs almaya hak kazandığında, bunlardan en fazla olanı kendisine burs olarak verilir. Tüm burslar; lisans programlarında İngilizce Hazırlık Eğitimi dahil 5 yıl ve önlisans programlarında İngilizce Hazırlık Eğitimi dahil 3 yıl süre ile geçerlidir.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder