10/29/2013

Üniversite Tercih Kılavuzu 166 Numaralı Özel Koşul ve Açıklamalar Anlamı

  Hiç yorum yok
Tercih Kılavuzu 166 Numaralı Özel Koşul ve Açıklamalar
Üniversite Koşul ve Açıklama 166

Üniversite sınavına giren bir öğrenci yayınlanan tercih kıavuzunda yer alan özel açıklama bölümünde yazılmış olan rakamların neyi ifade ettiğine dikkat ederek tercih kılavuzunu doldurmaları gerekir. Bu şartlar koşullar tercih edilen üniversitenin öğrencide aradığı veya uyguladığı kriterlerdir.

Aşağıda ÖSYM üniversite kontenjan ve tercih kılavuzunda yer alan koşul ve açıklamlardaki rakamların (sayıların) anlamı yer almaktadır.

Yükseköğretim Programı Tercih Kılavuzu Özel Şartlar Koşullar ve Açıklama 166
İstanbul Kemerburgaz Üniversitesinde eğitim ücrete tabidir. 20132014 eğitim yılında öğrenim ücreti; Fen-Edebiyat Fakültesi, Hukuk Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi’ne bağlı lisans programları ile bunların İngilizce ve Almanca Hazırlık Sınıfı için 22.000 TL, Eczacılık Fakültesi’nin lisans programı ve İngilizce Hazırlık Sınıfı için 25.000 TL, Tıp Fakültesi ve İngilizce Hazırlık Sınıfı için 30.000 TL, Meslek Yüksekokulu önlisans programları için 10.000 TL’dir. Bu ücrete %8 KDV dahil değildir. Yıllık öğrenim ücreti Üniversite tarafından tahsilat için ilan edilen banka ile bankanın prosedürlerine uygun kredili sözleşme düzenlenmesi koşulu ile ilk taksiti kayıt sırasında, kalan dokuz taksiti ise Ekim-Haziran ayları arasında her ayın en geç ikinci gününe kadar toplam on eşit taksitte veya Üniversitenin anlaşmalı olduğu taksit özelliğine sahip, limiti toplam bir yıllık öğrenim ücretini ödemeye yeterli banka kredi kartları ile en fazla 8 (sekiz) eşit taksitte ödenir. Öğrenim ücretleri kesin kayıt sırasında tamamı peşin olarak ödenirse %5 indirim uygulanır. Takip eden her yıl için öğrenim ücreti Mütevelli Heyet tarafından günün ekonomik koşullarına göre yeniden belirlenip akademik yıl başlamadan ilan edilir. Tüm öğrenciler giriş yılına bakılmaksızın o yıl için ilan edilen yeni öğrenim ücretine ve ödeme koşullarına uymakla yükümlüdür. 2013-2014 eğitim-öğretim yılında üniversiteye kayıt yaptıran öğrenciler ÖSYM tarafından yerleştirildikleri program koduna göre üniversiteye ilk girişte sağlanan burslardan yararlanırlar. Burslu programlara yerleştirilen öğrenciler sağlanan burs sadece öğrenim ücretini kapsar. Bunun dışında kalan barınma, beslenme, ulaşım, kitap ve benzeri konulardaki ücretler burs kapsamı d ışındadır. Burslar karşılıksızdır; akademik başarı düzeyinden bağımsız olarak, öğrenimlerine yabancı dil hazırlık sınıfından başlayanlar için bir yıl yabancı dil hazırlık sınıfı ve normal eğitim-öğretim süresince, doğrudan lisans programlarından başlayanlar için normal eğitim-öğretim süresi boyunca devam eder. Bu sürelerin aşıldığı ilk yıl içinde burs oranı giriş oranın %80’ine, ikinci yıl içinde giriş oranın %50’sine düşer, üçüncü yıldan itibaren burs tümüyle kesilir. Ayrıca, İstanbul Kemerburgaz Üniversitesine yerleştirilen ve LYS yerleştirme puan türü sıralamasında ilk 2000 arasında yer alan öğrencilere normal eğitim-öğretim süresince yılda dokuz ay süreyle aylık 1.000 TL nakit burs ve bir dizüstü bilgisayar verilecektir. Nakit burs, öğrencinin genel not ortalaması 4.00 üzerinden 2.50’un altına indiği dönemlerde dondurulacaktır.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder