5/13/2013

Araç Plakasına Kesilen Cezalara İtiraz Nasıl Edilir

  6 yorum
Cezalara İtiraz Nasıl Edilir
Plakaya Kesilen Trafik Cezasına İtiraz Nereye Yapılır

Çoğu sürücü tarfikte şu yada bu sebeplerle tarfik cezası alırız.
Bazı araçlarında plakalararına trafik cezası kesilir. Peki haksız bir trafik cezası söz konusu olduğunda nereye ve nasıl itiraz edebiliriz.

Trafik cezasına itiraz deyince bir çok kişinin gözü korkuyor. Oysaki trafik cezasına itiraz etmek göz korkutacak kadar büyük ve oyalayıcı bir işlem değil. Ben Ankara için trafik cezasına nereye ve nasıl itiraz etmeniz gerektiğini yazacağım bütün ildede aynısı olduğunu düşünüyorum.

Öncelikle Trafik cezası plakaya kesilmişse, trafik cezası kesilen aracın sahibi dilekçe yazacak, ehliyetin fotokopisini çektirecek ve ikamet edilen ilde bulunan Adliye Sarayında dosya memurluğundan dosya alarak yazmış olduğu dilekçe, ehliyet fotokopisi ve aracın plakasına gelen ceza tebliğini içine koyarak yine Adliyede bulunan Trafik Ceza Mahkemesine giderek kesilen cezaya itiraz edilir. İtiraz ettiğiniz Trafik Ceza Mahkemesine vereceğiniz telefon numarasına gelecek mesaj doğrultusunda hareket edilir.

Plakaya Gelen Trafik Cezası İtiraz Dilekçe Örneği İçin tıklayınız..!

6 yorum :

  1. Çok Faydalı Bilgiler Öncelikle Teşekkür ederiz.

    Plakaya Yazılmış Ceza Tutanağı ve Herhangi bir Tebligat ortada yoksa ;

    Ceza Tutanağı (Aslı) Nereden Temin Edilir?

    Tebligat Kağıdı (Aslı) Nereden Temin Edilir?

    tutanak düzenlenme tarihi 06.04.2013

    teblig tarihi 13.08.2013

    tahakkuk fiş no : 20130920015090002***

    sıra/seri no : GV001829***

    Birde Cezayı Ödedikten sonra mı ? Ödemeden mi İtiraz Ediyoruz ?

    Yardımcı Olursanız Memnun olurum. Herkese şimdiden Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Sayın Ahmet Yılmaz, size tebliğ ulaşmışsa https://intvd.gib.gov.tr/internetvd/index.jsp bu adreste görülmesi gerekiyor ve buradan ödeme yapabilirsiniz. Ama eğer tebliğ ulaşmamışsa emniyetten sorgulamanızı yaptırabilirsiniz. Gelen cezayı ödemeniz gerekir zaten itirazda haklı iseniz ödediğiniz ceza size geri iade edilir. Saygılar

    YanıtlaSil
  3. TRAFİK PARA CEZASI BİLGİLERİ
    SEÇİNİZ VERGİ TÜRÜ TUTANAK TARİHİ TAHAKKUK FİŞ NO SERİ/SIRA NO TEBLİĞ TARİHİ CEZA TUTARI KAT/CEZA/FAİZ TOPLAM CEZA
    Trafik Para Cezası 09.07.2013 20131108015090000124 GY00904467 02.10.2013 243,00 36,45 279,45
    ......................................cok acil allah rızası için bilgili kişilerden yardım bekliyorummmmmmmmmm ceza yemişim motorla nerde nasıl belli degil az önce ögrendim yaaaaa aldıgım maaş 860 tl ev kırasını veremedim bu ay saten lanet olsun böle işeeeee buunu kime nasıl itiraz edecegimm bilen varmı arkdaşlarrrr cebimde cay icecek para yıok ve en önemlisi ceza nasıl nerde yemişimmm sölüyende olmadı duyuranda sacmalık bu yaaaaaaaaaaaaaa........................ilhan yılmaz 0545 4763380 lütfen bana bilgi verinnnnnnnnnnn

    YanıtlaSil
  4. TRAFİK PARA CEZASI BİLGİLERİ
    SEÇİNİZ VERGİ TÜRÜ TUTANAK TARİHİ TAHAKKUK FİŞ NO SERİ/SIRA NO TEBLİĞ TARİHİ CEZA TUTARI KAT/CEZA/FAİZ TOPLAM CEZA
    Trafik Para Cezası 09.07.2013 20131108015090000124 GY00904467 02.10.2013 243,00 36,45 279,45
    ...............................bunu kime nasıl itiraz edecegim arkadaşlarrr aldıgım maaş 860 tl ....bu cezayı nerde nasıl yedigimi bilende sölüyende olmadı yok böle sacmalıkkkk ofyaaaaaaaaaaaaa evin kırasını veremedimmmm lanet olsun böle işeee lütfen bilgili arkadaşlar bana yardımcı olun motoru satsam saten 300 tl etmiyorr lanet olsun yaaaaaaaaaaaaaaa......................ilhan yılmaz 0545 4763380

    YanıtlaSil
  5. @ilhan07kardeşim nerede oturuyorsan oturduğun ilçe yada il cumhuriyet başsavcılığına yani Adliyeye giderek trafik mahkemelerine itirazda bulunacaksın..Adliyeye git trafik mahkemelerinin yerini sor cezaya itiraz etmek istiyorum de onlar seni yönlendirir dilekçe yazıp dosya açtıracaksın sonra mahkeme kararını bekleyeceksin..

    YanıtlaSil
  6. Ben istanbul da oturuyorum ordu da radara yakalanmışım yarım saat de 4tane ceza kesilmiş bana e devlet ten gördüm 15 gün oldu tepligat gelmedi bana ve cezaların toplamı 1800 ne yapmam gerekir benim yardım cı olur musunuz bana nasıl iptal ettiren bilirim bunu

    YanıtlaSil