2/16/2021

Dolma İçin Oyulan Kabakların İçini Atmayın

  Hiç yorum yok
Dolma İçin Oyulan Kabakların İçini Atmayın
Dolma İçin Oyulan Kabakların İçiyle Yapılan Kolay Pratik Börek

Daha önce sizlere kabak böreği yapılışından bahsetmiştim.
Bu defa yapmış olduğum kabak böreği için kabak içi kullandım. Dolma yapmak için aldığın kabakları oyunca içlerindende kabak böreği yaptım. Aldığım kabaktan hem akşam için dolma yapmış oldum hemde börek yapmış oldum. Kabak böreği yaptığımda misafirede ikram ettim çok beğendiler. Tavsiye ederim.

Kabak Böreği Malzemeleri
Dolma için oyduğunuz kabakların içi
7-8 dal dere otu
4 tane yumurta
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 fincan sıvı yağ
2 baş kuru soğan
tuz
pul biber
(bu tarifi kendiniz zenginleştirebilirsiniz peynir, kıyma veya hazır satılan garnitür gibi)

Kabak Böreği Yapılışı
Kabakların saplarını kesip yıkayın ve harç karacağınız kaba rendeleyin
Kuru soğanlarıda ya rendeleyin, ya rondoda çekin veya mutfak robotu gibi ev aletleriyle ince ince kıyıp rendelediğiniz kabakların içine atın
daha sonra harcınızın içine sırasıyla yumurtaları kırın, sıvı yağı koyun, pul biberi koyun, tuzu koyun, dere otlarını ayıtlayıp yıkayın ve doğradıktan sonra onlarıda harca katın bunları iyice karıştırın.
Hazırladığınız harcınıza en son un ve kabartma tozunu ikisini birlikte eleyerek ilave edin.
un ve kabartma tozunuda ilave ettikten sonra harcınızı yine karıştırın margarinle yağlanmış tepsiye dökün.
170 veya 175 derece ısısındaki fırında kek pişirir gibi altı üstü kızarıncaya kadar pişirin.

Not: Ben kabak böreğini bu malzemelerle yaptım ama siz içine yukarıdada yazdığım gibi kıyma, peynir, veya garnitür katabilirsiniz.

Un ve kabartma tozunu birlikte elememizin sebebi, un ve kabartma tozu birlikte çok daha iyi harmanlanıyor bundan dolayıda daha güzel kabarıyor.
Tepsinin margarinle yağlanmasının sebebide, tepsiden lekeler ıslatma yöntemiyle daha çabuk çıkıyor. Ben yağlı kağıtla denemedim ama denemek isterseniz siz yağlı kağıtta altına serebilirsiniz. Anlatımım uzun işmiş gibi gelebilir ama yapmaya başlayınca aslında çok kolay, çok pratik, çok basit olduğunu göreceksiniz. Son bir notumda fırından çıkan kabak böreğiniz yumuşak olabilir bu yüzden kabak böreğinizi dinlendirmeniz gerekiyor ki içini çeksin. AFİYET OLSUN.

Lütfen deneyenler, kabak böreğini yapmak isteyenlere tavsiye açısından yorumlarını  yapsınlar.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder