11/30/2014

Safer Ayının Başladığı ve Bittiği Ay Gün Ne Zaman?

  Hiç yorum yok
Safer Ayının Başladığı ve Bittiği Ay Gün Ne Zaman?
2014 Yılında Safar Ayı Ne Zaman Başlar Ne Zaman Biter?

Bugün benim yeni öğrendiğim bir aydan bahsedeceğim. Doktorum olan aynı zamanda dostum dediğim değerli bir şahsın yanındaydım. Bana Safar ayına hangi gün girdik demesi ile ben şaşırmıştım ve ona "Safar ayımı? Hiç duymadım. Nedir o?" diye sordum. Arkadaşım bana Allah'ın sevmediği bir ay olduğunu söyledi. Tabi başka şeylerde söyledi. Benim aklıma takıldı bu Safar ayı nedir diye internette araştırma yaptım. İnternette Safer ayı diye geçiyor fakat arkadaşım Kerkük'lü olmasından dolayı asıl adının Safar Ayı olduğunu biliyordum. Öncelikle bunu doğrulamak istiyorum. İnternette adı geçen ayın adı Safer değil, doğrusu Safar ayıdır.
Ve araştırmalar sonucunda Safar ayında 320.000 belanın, Semanın 1. katına indiğini öğrendim. Safar Ayında semanın 2. katına inen türlü bela, hastalık, musubet gibi kötü olaylardan korunmak için Safar ayında belalardan korunmak için kılınacak namazlar, safar ayında belalardan korunmak için okunacak dualar, safar ayında belalardan korunmak için okunacak zikirler, safar ayında belalardan korunmak için okunacak salavatlar, Safar ayında belalardan korunmak için yapılacak her türlü ibadetlerin olduğunuda yeni öğrendim. Safar ayında belalardan korunmak için yapabileceğiniz ibadet, namaz, zikir, dua, salavatların neler olduğunu, Safar ayında kılınacak namazların nasıl kılındığını, Safar ayında kılınan namazlarda hangi surelerin okunduğunu, namazlarda kaç defa hangi sureler okunduğunu aşağıdaki adresten öğrenebilirsiniz.

https://www.facebook.com/notes/kelamullah/sefer-ay%C4%B1-nedir-ve-korunma-yollar%C4%B1-neledir/341452035866371

Şimdi gelelim Safar Ayı hangi gün başlıyor ve hangi gün bitiyor kısmına...
Safar ayı diğer aylar gibi, girildiği günler her sene değişiklik gösteriyor. Ben şu an sadece 2014 yılında Safar Ayına hangi gün, hangi ay, hangi ayın kaçında girildiğini yazacağım.
Safar Ayına 24 Kasım 2014 giriliyor, ve 22 Aralık 2014 tarihindede Safar Ayı sona eriyor.
2015, 2016, 2017 gibi diğer yıllarda hangi ay, hangi gün, ayın kaçında Safar ayına giriliyor onuda aşağıdaki adresten öğrenebilirsiniz.
http://takvim.ihya.org/2014-yili-dini-gunler-takvimi.html

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder