9/09/2021

Adet Günü Gelmeden Hamilelik Belirtileri Olurmu? Adet Günü Gelmeden Gebelik Belirtisi

  15 yorum
Adet Günü Gelmeden Hamilelik Belirtileri Olurmu
Kadının Adet Günü Gelmeden Hamile Olduğu Belli Olurmu?

Bir kadının hamilelik beklentisi varsa, her bulantıyı, her baş dönmesini hamilelik belirtisi sanması gayet doğaldır. Ama bazı hamilelikler daha adet günü gelmeden belli olabileceği gibi, bazı hamilelik belirtileri ise adet gününü geçse dahi hatta hamile olduğu tahlillerle sabitlenmiş olsa bile hiç bir belirti vermeyebilir. Tabi bazı hamilelik belirtileride adet günü geçince olabiliyor. Bir tanıdığım henüz adet günü gelmemişken sırtında oluşan ağrıdan hamile olabileceğini söylemişti ve gerçektende hamileymiş sonra belli oldu. Bir başka tanıdığım daha adet günü gelmeden yumurtadan tiksinmişti ama hamile olabileceği hiç aklına bile gelmemişti. Bunlar gibi değişik durumlar yaşanıyor.
Bir kadının anne adayının, hamilelik beklentisi varsa, adet günü gelmeden 1-2 gün öncesinde kan tahlili ile kesin sonuç alınabileceğini öğrenmiştik. İdrar ile yapılan gebelik testinin ise adet gecikmesinden 10-15 gün kadar sonra gebelik sonucu verdiği biliniyor.
Tanıdıklarımızın gebelik belirtileri hakkında edindiğimiz bilgileri şu şekilde sıralayabiliriz.
Adet günü gelmeden, veya adet gününe 3-4 gün kala oluşabilecek belirtiler:
1- Yumurtayı kokmuş sanabilirsiniz. Bu durumda o yumurtayı bir başkasına koklatın.
2- Bel veya sırt ağrısı olabiliyor.
3- Aşırı bir şekilde uykuya düşülebiliyor.
4- Göğüste ağrı olabiliyor.
5- Çok nadirde olsa, bulantılar erken başlayabiliyor.
6- Çok nadir olsada, baş dönmeleri erken meydana gelebiliyor.
7- Herhangi bir yiyeceği aşırı canınız çekebilir.
Bunlar henüz adet günü gelmeden, adet gününe çok yakın bir zamanda meydana gelmiş, bebek sahibi olan annelerin tecrübelerinden edindiğimiz bilgilerdir. Bire bir yaşanmıştır. Ama tabi doktorlar neyi ne kadar kabul eder bilemeyiz.
Hemen bir bilgiyide ekleyelim, hamilelik testinde en kesin sonuç, kan ile yapılan gebelik testidir.

15 yorum :

  1. Merhaba benim eşim çocuk istemiyo bende çok istiyorum bu yüzden adet günüm bttikten 2 gün sonra ilişkiye girdik ve prezervatif deki meni şiringayla kendime aktardim hamile kalma olasiligim nedir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Menler oluyormuş o şekilde öyle bir duyum almıştım

      Sil
    2. Gercekten ole mi yaptiniz ama ole kesinlikle tutmaz bi erkek disariya bosaldigi an saniyeler icinde spermler ölüo cansiz kalio imkansiz yani guzel kardesim

      Sil
  2. Ben 2 aylık hamileyim eşimle cok kez ilişkiye girdim hep içine akıttı bazı belirtielrim vardi ama sonuç alamadım ne yapmaliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayin22 sinde Adet oldum bulantim halsizlik bas donmesi bel agrisi acaba merken gebelik olabilirmi

      Sil
  3. Adetime 5 gun var ve ben 2 tane odrar testi yaptim ve ikisindede arti 1 2 haftalik hamile oldugum cikti acebe hamile olabilirmiym nide cok fazla midem.bulaniyor

    YanıtlaSil
  4. Mehhaba adetimin 25 ci gunundeyim idrar tesdi yapdim tek cizgi cikti.ama gosulerim sisti agri var.belim sirtim cok ariyor.acaba hamilemiyim yardimci olurmusunu lutfen?

    YanıtlaSil
  5. Hamile kalmak isteyenler için öncelikle bir önerim var. Yukarıdaki yorumlarda hamile kalabilmek için sık ilişkiye girdiğini söyleyen ziyaretçilerimiz var ve diyoruzki; hamile kalmak için sık ilişki değil özlemek gerekir. Eşlerin birbirini özlemesi yani 10-15 günden biraz daha fazla ilişkiye girmeyin bekleyin. 10 -15 gün geçsin her iki tarafta birbirini özlediği için hamile kalma olasılığı yüksek oluyor. Arkadaşımın birine doktor bu şekilde önermişti ve hamile kalmıştı. Diğer ziyaretçimize gelince psikolojik olarak göğüste şişmeler ağrılar vs. hissedilebilir. Testte yok çıkmışsa bu psikolojik bir durum çünkü hamilelik beklentiniz var. Muhtemelen hamile değilsiniz. Ama behsettiğim durumu deneyin derim... Saygılarımla....

    YanıtlaSil
  6. Merhaba ben bişey sormak istiyorum adetim bittikten sonra eşimle ilişkiye girdim ve her ilişkiye girdiğimde içime akıttı bel ve sırt ağrılarım oluyor göğüslerimde ağrıyor ve et yerken etten tiskindim adetim 10 gün önce bitti ve kahverengi leke oldu dün acaba hamile miyim yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
  7. Sayın ziyaretçimiz, aklınızda kalan bir şüphe varsa gebelik testleri içinde kanla yapılan gebelik testi daha net sonuç vermektedir. Ancak bir sonraki adet gününüzü beklemenizi tavsiye ederim. Gebelik beklentisi olan kişilerde psikolojik etkiler yaşandığı unutulmamalıdır. Sağlıklı günler dileriz.

    YanıtlaSil
  8. Mayıs 28 adet gördüm o dönemde klomen kullandım takibinde catlatma ignesi kullandım şimdi şiddetli kasik ve bel ağrılarım var ki regl oncesiagrilalaeş değer de acaba hamilemiyim

    YanıtlaSil
  9. Adetime 3 gün var ama hamilelik belirtilerim vra 2 haftadır ve idrar testinde 2. cubuk belli belirsik çıktı kan tahlilimde de hcg degerim 47.28 çıktı sizde hamilemiyim

    YanıtlaSil
  10. Bir yıllık evliyim dört ay önce düşük yaptım adetim 23 gunumdeyim akintim süt beyazı yapışkan geliyor hamile olasiligim varmi

    YanıtlaSil
  11. 17 kasım hastalandim bugün 23 günüm süt gibi akintim yapışkan var hamilemiyim progeston ilacida kullaniyom halsiz ve yorgunum hamilelik belirtisimi...

    YanıtlaSil