9/09/2021

Darüşşafaka Sınavı Ne Zaman Yapılacak, Darüşşafaka Sınavı Hangi İllerde Yapılıyor

  Hiç yorum yok
Darüşşafaka Sınavı
Darüşşafaka Eğitim Öğretim Sınavı 2 Haziran 2013

Türkiye'nin eğitim alanında ilk sivil toplum kuruluşu olan Darüşşafaka Cemiyeti, annesi veya babası vefat etmiş, maddi olanakları yetersiz, yetenekli öğrencilere kaliteli eğitim olanağı tanıyarak, onların yaşamlarını değiştiriyor. 1863 yılından bu yana “eğitimde fırsat eşitliği” misyonuyla varlığını sürdüren Cemiyet, bugüne kadar binlerce çocuğun Darüşşafaka Eğitim Kurumları'nda çağdaş koşullarda okumasını, yükseköğrenimleri esnasında da burs almalarını sağladı. Tarihi boyunca ülkenin gelişiminin bireylerin gelişmesine paralel olacağını özümseyerek, "eğitimle değişen yaşamlar" misyonunu benimseyen Cemiyet, dokuz yaşında ailelerinden emanet aldığı çocukların; Atatürk ilkelerine bağlı, yaşam boyu öğrenen, araştıran, sorgulayan, çağdaş, özgüvenli ve topluma karşı sorumlu bireyler olarak yetişmelerini sağlıyor. Bugün Türkiye’nin dört bir yanından sınavla seçilen 1.000’e yakın öğrenci, İstanbul Maslak’taki Darüşşafaka Eğitim Kurumları’nda, 10 yıl süreyle tam burslu ve yatılı okuyor.  Yabancı dil ağırlıklı kaliteli bir eğitim sürecinden geçen öğrenciler, sosyal ve kültürel anlamda da tam donanımlı bireyler olarak yetişiyor.

Babası veya annesi hayatta olmayan, maddi olanakları yetersiz, yetenekli çocuklara parasız ve yatılı eğitim fırsatı tanıyan Darüşşafaka Eğitim Kurumları’nın 2013 yılı sınav takvimi belirlendi. Buna göre; Darüşşafaka Giriş Sınavı’na başvurular 7 Ocak 2013’te başladı ve 29 Mayıs 2013 Çarşamba günü ise sona erecek. Sınav, 2 Haziran Pazar günü saat 10.00’da 20 ilde yapılacak. Sınavda başarılı olan, mali durum araştırması ve sağlık kurulu kontrolünden geçen öğrenciler ortaokuldan üniversiteye ücretsiz kolej eğitimi alma hakkı elde ediyor. Bütün aileler çocuklarının iyi bir eğitim almasını, başarılı olmasını, mutlu yaşamasını, ailesine ve ülkesine yararlı olmasını ister. Darüşşafaka babası ya da annesi hayatta olmayan, maddi olanakları yetersiz, yetenekli çocuklara parasız ve yatılı bir eğitim fırsatı sağlıyor. Ülkemizin bütün çocuklarının iyi bir eğitim alma hakkı olduğunu düşünen hayırsever kişiler tarafından 1863’te kurulan Darüşşafaka, her yıl sınavla seçtiği öğrencilerin eğitim, sağlık, beslenme, barınma ve giyim gibi tüm gereksinimlerini karşılamakta, onları en iyi biçimde yetiştirerek liseden mezun ediyor.
Darüşşafaka Lisesi'nden mezun olan bir öğrenci ingilizce biliyor, bilgisayar kullanabiliyor, bir enstrüman çalabiliyor, spor yapıyor ve okuyan bilgi dağarcığı fazla olarak üniversite hayatına başlayabiliyor. Ve üstelik Darüşşafaka öğrencisini üniversite hayatındada yalnız bırakmıyor. Başarılı öğrenciyi üniversite hayatındada desteklemeye devam ediyor.
Darüşşafaka sınavı kayıt bitim tarihi 29 mayıs 2013 çarşambadır. Sınav tarhi 2 haziran 2013 pazar günü saat 10:00 'da olup sınava girecek adaylar sınavdan 1 saat önce sınav yerinde olmaları gerekiyor.
Darüşşafaka sınavına girecek adaylardan istenenler ve  Darüşşafaka Sınavına Başvuru şartları hakkında bilgiye kurumun resmi sitesi http://www.darussafaka.k12.tr/ adresinden,  ayrıca aşağıdaki linkten öğrenebilirsiniz.
Darüşşafaka Sınavı Detaylı bilgiye aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz.
http://www.darussafaka.k12.tr/Darussafaka/Sayfalar/Darussafaka-Sinavi.aspx
Darüşşafaka Sınavı Başvuru Formuna aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz.
http://www.darussafaka.org/tr-TR/kurumlar/Documents/Basvuru%20formu%202013.pdf
Darüşşafaka Sınavı örnek sorulara aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz.
http://www.darussafaka.org/tr-TR/kurumlar/Documents/ORNEKSORULAR.pdf

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder