9/09/2021

Öğretmenlere öğretmenlik Alan Sınavının Tarihi

  Hiç yorum yok
öğretmenlik Alan Sınavının Tarihi
Milli Eğitim Bakanlığı 15 Alandan Sınava Girecek Öğretmenlik Sınav Tarihi Ve Örnek Sorular

Öğretmen yetiştirme çerçevesinde alan sınavı uygulamasına geçiliyor. Milli Eğitim Bakanlığı ve ÖSYM işbirliği ile öğretmen adayları 15 alanda sınava girecekler. Yapılacak alan sınavında, Genel Kültür, Genel Yetenek ve eğitim birirmleri ile bir lanın nasıl öğretileceği ile ilgili sorular olacak. Öğretmenlik Alan Sınavı ilk olarak temmuzda yapılması için çalışmalar devam ediyor. ÖSYM Başkanı Ali Demir, sınav ile ilgili yaptığı açıklamada, Milli Eğitim Bakanlığı’nın talebi doğrultusunda 15 alanda öğretmenlik alan sınavı yapacaklarını hatırlatarak, sınavın 14 Temmuz’da yapılmasının kararlaştırıldığını ve Öğretmen atamalarının KPSS-P 10 puanına göre yapıldığını hatırlatan Demir, önümüzdeki yıl yapılacak atamalarda, alan sınavına girecekler için KPSS-P 121 puanının esas alınacağını ifade etti. Ayrıca KPSS-P 121 puanının yüzde 30 genel kültür-genel yetenek, yüzde 20 eğitim bilimleri ve yüzde 50 ise alan testi puanlarından oluşacağını kaydeden Demir, ”Adaylara kendi alanlarındaki temel dersleri gözden geçirerek, ÖSYM’nin açıklamalarını dikkate almalarını tavsiye ediyorum. . Biz bu testin alt alanlarını, her bir alandaki soru sayılarını ve örnek sorularını yayınlayacağız. Adayların bu sorular doğrultusunda çalışmalarını yürütmeleri yararlı olacaktır” dedi. Ali Demir, Farklı yorumlar ve asılsız haberlerle kafa karışmaması için ÖSYM nin resmi sitesinden doğru bilgileri takip etmeleri gerektiğinide söyledi.
ÖSYM nin resmi web sitesine aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz.
https://www.osym.gov.tr/ana-sayfa/1-0/20130114.html

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder